Tehnologija koja pokreće K3 tenk predstavlja potpuno čistu i gotovo nečujnu vrstu pogona koja, u kombinaciji sa moćnim naoružanjem, borbenom vozilu omogućava raznovrsnu taktičku prednost na bojnom polju
Poznati proizvođač automobila Hyundai otkrio je svoje planove za proizvodnju tenka nove generacije koga pokreću električni motori, dok je za struju za njihovo napajanje zadužena tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija, razvijena za neke modele putničkih vozila.
Budući glavni južnokorejski borbeni tenk K-serije razvija kompanija Hyundai Rotem, dio Hyundai Motor Grupe za proizvodnju željezničkih i vojno-borbenih vozila i opreme.
Pogonska tehnologija koju novo borbeno vozilo koristi omogućiće mu ekološki potpuno čist i gotovo potpuno nečujan pogon. Kombinovanjem vodonika iz rezervoara i kiseonika iz vazduha, vodonična gorivna ćelija proizvodi električnu energiju koja se zatim skladišti u bateriji i koristi za napajanje elektromotora.
A osim neodostatka buke od brundanja velikih dizel motora, stvarajući gotovo potpuno nečujan pogon sa teoretski većim dometom od "obične" baterije, Hyundai je napravio električno borbeno vozilo koje kao jedini nus proizvod emituje vodenu paru.
Raznovrsne taktičke prednosti
I dok se tehnologija vodonikovih gorivnih ćelija u civilnoj primjeni još uvijek suočava sa određenim izazovima u civilnom sektoru, industrija borbenih vozila očigledno već vidi njene jedinstvene prednosti, kao što su velika gustina energije i tih i miran rad. K3 bi tako trebalo da postane prvi tenk na svijetu koga će pokretati struja iz gorivnih ćelija, što jednom borbenom vozilu na bojnom polju pruža raznovrsne taktičke prednosti.
Gorivne ćelije mogu da obezbijede više snage motorima nego dizel gorivo, što uz odsustvo velikog i teškog dizel motora i odgovarajućeg sistema prenosa, odnosno manji broj pokretnih delova, poboljšava ukupnu mobilnost tenka. Za manevarske sposobnosti u vožnji će, osim vozača, biti zadužena i napredna tehnologija autopilota.
A osim nulte emisije štetnih gasova i odsustva buke dizelaša, tenk ima i značajno manji "toplotni potpis", što u borbi značajno smanjuje opasnost od projektila samonavođenih na toplotni izvor. Proizvođač očekuje značajno poboljšanje ukupne pouzdanosti tenka u odnosu na današnje modele.
Za konstruisanje tenka su upotrebljeni savremeni materijali nove generacije, koji doprinose smanjenju radarskog odraza. K3 je time postao stelt tenk značajno teži za otkrivanje u odnosu na savremene prethodnike.
Visok stepen preživljavanja
Dronovi su danas jedan od najčešćih načina otkivanja i uništavanja tenkova, pa je ovaj zato opremljen naprednim operativnim sistemom za odbranu od bespilotnih letjelica, kao i sopstvenim izviđačkim dronom.
Naoružan je novim glavnim topom kalibra 130 milimetara sa glatkom cijevi, za koga Hyundai Rotem tvrdi da će poboljšati njegove borbene sposobnosti. Nema, međutim, sumnje da će za predviđeni visok stepen preživljavanja na bojnom polju biti zaduženi i drugi borbeni sistemi koji će do početka proizvodnje biti dodati.
Tenkom će upravljati posada od tri člana, vozač i komandant u prednjem dijelu, dok će se mjesto strelaca nalaziti u teško oklopljenom trupu moćne borbene mašine.
K3 je još uvek projekat u razvoju, a iz kompanije Hyundai Rotem očekuju da prvi elektromotorni tenkovi sa pogonom na vodonik budu spremni za proizvodnju do 2040. godine.
(MONDO/SmartLife)