Jesenje namirnice koje cuvaju zdravlje

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zdrava ishrana

Jesenje namirnice koje čuvaju zdravlje

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac
Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Ovo su sezonske namirnice koje će poboljšati vaš imunitet!

Izvor: Guliver/Getty Images/macniak

Veliki dio jesenjih namirnica obiluje antioksidantima, koji su veoma korisni za borbu protiv raznih bolesti.

Saveti nutricionista nalažu da dnevno jedemo pet porcija voća i povrća, a ukoliko želite da ojačate imunitet, uvrstite ove namirnice u ishranu!

Ovo je šest namirnica koje najbolje ojačavaju imunitet, a "donosi" ih jesen!

Kesten

Preporučuje se onima koji boluju od bubrežnih bolesti, obiluje kalijumom i fosforom, i sadrži bakar koji jača kosti i imunitet. Pospiešuje proizvodnju crvenih krvnih zrnaca, ali je dosta kaloričan, pa će vas držati sitim.

Kruška

Omiljeno jesenje voće sadrži veliku količinu vitamina B koji nam pomaže da se lakše nosimo sa stresom. Veoma je korisno u ishrani dijabetičara, jer ima visok udio vlakana i pomaže u prevenciji šećerne bolesti. Dobre su za stomak i srce jer regulišu i nivo holesterola u krvi.

Bundeva

"Narandžasta kraljica jeseni" bogata je zdravim masnim kiselinama, a omega-3 kiseline važne su za zdravlje srca i krvnih sudova.

Bundeva je kraljica jeseni
Bundeva je kraljica jeseni
Izvor: Guliver/Getty Images, Olgaorly/iStockphoto

Ima mnogo vlakana, zbog čega čisti digestivni trakt, a karotenioidi u njoj smanjuju rizik od raka i čuvaju kožu od UV zraka. U sjemenkama bundeve krije se prava riznica vlakana, fosfora, mangana i gvožđa.

Cvekla

Nadaleko poznata kao najbolji lijek protiv anemije, štiti jetru i snižava krvni pritisak. Konzumiranjem cvekle, i to sirove, "eliminisaćemo" i signale iscrpljenosti.

Brokoli

Samo 45 grama brokolija daje tijelu 70 odsto dnevne preporučene doze vitamina C, a pored toga, sadrži i antioksidanse koji djeluju protiv različitih vrsta karcinoma. Obavezno ga kuvajte na pari i to kratko, jer se dugim kuvanjem uništavaju važni nutrijenti.

Jabuka

Svi znaju da jedna jabuka dnevno štiti od "odlaska kod ljekara", zbog visokog sadržaja vitamina. Jabuke jačaju imunitet, spriječavaju pojavu prehlade i smanjuju rizik od infekcije respiratornog trakta. Uspješno snižavaju holesterol, a zbog sadržaja pektina pomažu u detoksifikaciji tijela, održavajući ravnotežu crijevne flore.

Komentari 0

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop

KUHINJA