Deluje vam kao da na ovo pitanje postoji samo jedan mogući odgovor? Pa... varate se.
Statistika kaže da svaka peta osoba isti par gaćica nosi više od jednog puta, bez pranja u međuvremenu. Jedan od pet prolaznika na ulici. Jedan od pet komšija kojima se ljubazno javljate u liftu... Bljak.
Ne bismo dodatno da potpirujemo rodne stereotipe, ali muškarci su po ovom pitanju nemarniji od žena, pošto je skoro trećina (31 odsto) učesnika u jednoj britanskoj anketi izjavila da donji veš nosi dva ili više puta pre nego što ga baci na pranje, dok to čini svega deset odsto žena.
(Naravno, ljudi su ljudi, i pol tu ne pravi neku naročito razliku, pa je moguće da su rezultati ovakvi samo zato što nisu baš sve žene koje to rade bile spremne da to i priznaju.)
A evo i bizarnog podatka: četiri odsto muškaraca i dva odsto žena koji nose isti veš više od jednog puta bez pranja u međuvremenu izjavilo je da ga povremeno okrene na naličje. Kao da će prosto prevrtanje na naličje prljave gaće učiniti čistijim...
Kad uzmete u obzir koliko je ljudi u stanju da nosi isti veš dva (ili više) dana za redom, onda i nije toliko iznenađenje što više od četvrtine žena (26 odsto) brushalter nosi pet dana pre nego što ga opere, dok šest odsto njih isti brushalter nosi "bar deset" puta pre nego što ga stavi na pranje.
Da stvar bude još čudnija, isti ti ljudi su izjavili da bi farmerke, pre nego što ih operu, nosili pet puta, košulje, bluze i haljine - dvaput.
Šta kažu mikrobiolozi? Pa, niko ne može da vas natera da perete odeću, pošto kriterijumi za "prljavo" i "može još da se nosi" zavise od najrazličitijih faktora, od životnih navika do kulture i vaspitanja, ali svi do jednog slažu se da bi donji veš trebalo menjati svakog dana. U suprotnom... Pravite stanište kakvo bakterije samo poželeti mogu: tamno, vlažno i štrokavo.
A šta vi kažete?
Anketa
Koliko često vi menjate donji veš?
-
Svakog dana, naravno
60% (21)
-
Skoro svakog dana
11.43% (4)
-
Zavisi koliko dugo sam ga nosio prethodnog dana
0% (0)
-
Svakog drugog dana
17.14% (6)
-
Kad se isprlja
11.43% (4)