• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fenomen Edin Džeko

Autor mondo.ba

Bosna i Hercegovina nikada u svojoj istoriji nije imala tako poznatog sportistu ili javnu ličnost kao što je Edin Džeko, najbolji igrač i strijelac reprezentacije BiH i lider "zmajeva" na Svjetskom prvenstvu u Brazilu.

Iako unutar stručnih, medijskih i navijačkih krugova i dalje traje debata o tome da li je i u kojoj mjeri Džeko najbolji fudbaler, strijelac ili napadač, sasvim je jasno da je mladić iz Sarajeva, trenutno daleko najpoznatiji Bosanac i Hercegovac u svijetu, pokazuje analiza novinske agencije Patria (NAP).

Razmjere njegove popularnosti je teško izmjeriti, ali više od 1,2 miliona fanova na zvaničnom Facebook profilu govori dovoljno. Niti jedan medij u BiH, ili regionu nema ni izbliza toliki domet kao Džekina FB stranica.

Džeko je već nekoliko godina jedan od najboljih igrača Mančester sitija, aktuelnog prvaka Engleske i jednog od najboljih i najbogatijih klubova u Evropi i svijetu. Slavu je stekao i u Njemačkoj, gdje je sa do tada anonimnim Volfsburgom pokorio Bundesligu i postao najbolji strijelac. Sa svojih 10 golova u kvalifikacijama odveo je reprezentaciju BiH na Svjetsko prvenstvo u Brazilu i tamo bio jedan od najboljih napadača u prvom krugu takmičenja.

To je samo dio nevjerovatnog fudbalskog uspjeha ovog mladića čija porodica i danas živi u Briješću kod Sarajeva, a koji je svoje prve fudbalske korake napravio u Željezničaru i prve zvanične golove postizao na stadionima Premijer lige.

Imala je BiH i ranije velike asove i poznate igrače svjetskog kalibra poput Hasana Salihamidžića, Sergeja Barbareza ili Elvira Baljića.

No, Džekin uspon je specifičan i zahvaljujući određenim okolnostima u mnogome je drukčiji i daleko većih razmjera nego ijedan prije njega. Igrajući za "građane", Džeko je uzjahao na val stravične ekspanzije popularnosti, ali i ekonomskog uticaja, engleskog fudbala i ovog sporta, uopšte. Danas ima milione fanova i navijača od Singapura na istoku do Sent Luisa na zapadu zemaljske kugle. Njegov lik, igre i dres su uzdanica ne samo bh. dječaka koji trče za loptom, nego i desetina miliona drugih.  

Mnogi stručni sagovornici bh. novinske agencije Patria (NAP) smatraju da je Džeko, u ovom trenutku, najjači brand koji ova zemlja ima, a davno je prevazišao nacionalne i regionalne okvire.

A, kada jedna osoba, slavna lično, dođe u takvu fazu, gotovo svaki njen javni postupak, kontakt, odnos, izjava ili fotografija ima svoje ekonomske posljedice. Na to se bh. javnost teško navikava, a što posebno pokazuje odnos nacionalnih medija tokom Svjetskog prvenstva u Brazilu.

Džeko odavno nije samo "naš Zmaj" i "mahalac na radu u inostranstvu", nego i višemilionska investicija bogatih arapskih šeikova, koji su, između ostalog, kupili i Mančester siti.

Iza velikih zvijezda, bilo da je riječ o sportu ili šoubiznisu, često stoji cijela marketinška industrija koja finansijski razvija brend i ime poznate ličnosti. Neko ko je jednom postao poznat i marketinški isplativ se teško odjednom može vratiti "normalnom životu" - ne zato što ne želi, nego zato što donosi ekonomske gubitke industriji koja je investirala milione u to ime i brand.    

Šteta je što BiH, kao država, nije značajnije investirala u brand koji je Džeko postao, tada bi vjerovatno imali i snažnije ekonomske efekte. Daleko više su u njegov fudbalski razvoj, a potom u slavu koja ima ekonomski rezultat uložili klubovi u kojima je igrao ili igra. No, uprkos tome, i BiH uživa indirektnu ekonomsku korist od Džekinog uspjeha i popularnosti, posebno mediji koji prate njegov.

Stoga, nema sumnje da bi i država, javnost, a posebno mediji trebali imati i više razumijevanja za teret koji Džeko, uprkos svemu tome ponosno i vrijedno nosi, posebno u reprezentativnom dresu. Džeko je, htjeli mi to priznati ili ne, prevazišao okvire bh. fudbala, države i društva i kao takvog ga domaća javnost mora prihvatiti.

Tek onda ćemo možda shvatiti zašto naš Zmaj izvan fudbalskog terena mora paziti šta priča, s kim priča i šta radi. On više ne mora glumiti zvijedu, kao što su to radili mnogi prije njega, on jeste istinska zvijezda. Ta njegova slava je postala ekonomski faktor i Džeko je ne može i da hoće, za hator namćoraste bh. javnosti, ignorirati. Umjesto što mu prigovaramo, možda bi mogli više uživati, pa i iskoristiti činjenicu da je jedan od najboljih napadača današnjice iz naše mahale, piše NAP.  

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Kolumna - Nebojša Šatara

Navijači

MONDO Tim kola

FK BORAC

RK BORAC