Bosna i Hercegovina nikada u svojoj istoriji nije imala tako poznatog sportistu ili javnu ličnost kao što je Edin Džeko, najbolji igrač i strijelac reprezentacije BiH i lider "zmajeva" na Svjetskom prvenstvu u Brazilu.
Razmjere njegove popularnosti je teško izmjeriti, ali više od 1,2 miliona fanova na zvaničnom Facebook profilu govori dovoljno. Niti jedan medij u BiH, ili regionu nema ni izbliza toliki domet kao Džekina FB stranica.
Džeko je već nekoliko godina jedan od najboljih igrača Mančester sitija, aktuelnog prvaka Engleske i jednog od najboljih i najbogatijih klubova u Evropi i svijetu. Slavu je stekao i u Njemačkoj, gdje je sa do tada anonimnim Volfsburgom pokorio Bundesligu i postao najbolji strijelac. Sa svojih 10 golova u kvalifikacijama odveo je reprezentaciju BiH na Svjetsko prvenstvo u Brazilu i tamo bio jedan od najboljih napadača u prvom krugu takmičenja.
To je samo dio nevjerovatnog fudbalskog uspjeha ovog mladića čija porodica i danas živi u Briješću kod Sarajeva, a koji je svoje prve fudbalske korake napravio u Željezničaru i prve zvanične golove postizao na stadionima Premijer lige.
Imala je BiH i ranije velike asove i poznate igrače svjetskog kalibra poput Hasana Salihamidžića, Sergeja Barbareza ili Elvira Baljića.
Mnogi stručni sagovornici bh. novinske agencije Patria (NAP) smatraju da je Džeko, u ovom trenutku, najjači brand koji ova zemlja ima, a davno je prevazišao nacionalne i regionalne okvire.
A, kada jedna osoba, slavna lično, dođe u takvu fazu, gotovo svaki njen javni postupak, kontakt, odnos, izjava ili fotografija ima svoje ekonomske posljedice. Na to se bh. javnost teško navikava, a što posebno pokazuje odnos nacionalnih medija tokom Svjetskog prvenstva u Brazilu.
Džeko odavno nije samo "naš Zmaj" i "mahalac na radu u inostranstvu", nego i višemilionska investicija bogatih arapskih šeikova, koji su, između ostalog, kupili i Mančester siti.
Iza velikih zvijezda, bilo da je riječ o sportu ili šoubiznisu, često stoji cijela marketinška industrija koja finansijski razvija brend i ime poznate ličnosti. Neko ko je jednom postao poznat i marketinški isplativ se teško odjednom može vratiti "normalnom životu" - ne zato što ne želi, nego zato što donosi ekonomske gubitke industriji koja je investirala milione u to ime i brand.
Šteta je što BiH, kao država, nije značajnije investirala u brand koji je Džeko postao, tada bi vjerovatno imali i snažnije ekonomske efekte. Daleko više su u njegov fudbalski razvoj, a potom u slavu koja ima ekonomski rezultat uložili klubovi u kojima je igrao ili igra. No, uprkos tome, i BiH uživa indirektnu ekonomsku korist od Džekinog uspjeha i popularnosti, posebno mediji koji prate njegov.
Stoga, nema sumnje da bi i država, javnost, a posebno mediji trebali imati i više razumijevanja za teret koji Džeko, uprkos svemu tome ponosno i vrijedno nosi, posebno u reprezentativnom dresu. Džeko je, htjeli mi to priznati ili ne, prevazišao okvire bh. fudbala, države i društva i kao takvog ga domaća javnost mora prihvatiti.
Tek onda ćemo možda shvatiti zašto naš Zmaj izvan fudbalskog terena mora paziti šta priča, s kim priča i šta radi. On više ne mora glumiti zvijedu, kao što su to radili mnogi prije njega, on jeste istinska zvijezda. Ta njegova slava je postala ekonomski faktor i Džeko je ne može i da hoće, za hator namćoraste bh. javnosti, ignorirati. Umjesto što mu prigovaramo, možda bi mogli više uživati, pa i iskoristiti činjenicu da je jedan od najboljih napadača današnjice iz naše mahale, piše NAP.