Velež i Sarajevo jedini vjeruju domaćim markama

Fudbalski klubovi u BiH najviše vrednuju sportsku opremu iz Srbije i Španije, a samo igrači Sarajeva i Veleža nastupaju u dresovima proizvedenim u BiH. MONDO je istražio zašto je to tako.

1
A- A A+

Velež i Sarajevo jedini vjeruju domaćim markama Foto: MONDO/Samir Cacan
Veliki evropski klubovi pridaju ogromnu pažnju opremi koju koriste, a ugovori sa poznatim svjetskim proizvođačima donose im enormne prihode, što direktno od samih ugovora, što indirektno od udjela u prodaji dresova igrača.

Iznos koji zarade, naravno, zavisi od mnogo faktora, poput reputacije kluba, takmičenja u kojem učestvuju, velikih imena među igračima, kao i broju navijača, odnosno potencijalnih kupaca dresova i druge opreme.

Fudbal na našim prostorima, realno, udaljen je “svjetlosnim godinama” od Lige šampiona i najvećih evropskih liga i velike svjetske kompanije nemaju mnogo interesa da sponzorišu ovdašnje klubove.

Fudbalski klubovi u BiH, suočeni sa priličnom nezainteresovanošću sponzorskih kompanija, sami se odlučuju za snabdjevače opremom, a pritom se vodi računa uglavnom o cijeni i uslovima dobavljanja, dok je prepoznatljivost i vezanost kluba za neku robnu marku potpuno u drugom planu.

U Premijer ligi BiH danas se mogu vidjeti dresovi najrazličitijih “marki”, od svjetskih brendova do malih, privatnih proizvođača, koji su nekako pronašli put do “elite” bh. fudbala.

Klubovi najviše vjeruju stranim robnim markama, a jedina dva kluba u BiH koji nose domaću opremu su Sarajevo i Velež.

Velež i Sarajevo jedini vjeruju domaćim markama Foto: MONDO/Samir Cacan

Tim s Koševa se nakon potpisivanja ugovora s turskom kompanijom Lescon 2012. godine, koja nije ispoštovala detalje ugovora, okrenula bosanskohercegovačkom modnom dizajneru Adnanu Hajrulahoviću koji ima vlastiti Modni atelje i studio HAAD.

"Fudbalski klub Sarajevo je u nekoliko posljednjih godina promijenio je nekoliko proizvođača opreme. Od internacionalnih proizvođača imali smo kompanije iz Italije i Turske, a u posljednjih godinu i po dana sarađujemo s domaćom kompanijom HAAD. To rješenje pokazalo se kao najbolje uzimajući dinamiku i potrebe koje ima FK Sarajevo, kao i oba fan shopa FK Sarajevo“, rekao je u razgovoru za MONDO Tarik Trbić, PR menadžer FK Sarajevo.

On kaže da gledajući odnos cijene i kvaliteta klub iz Titove 38b može biti zadovoljan ovim dobavljačem opreme. Dresovi domaćeg proizvođača, prema riječima Trbića, znatno su prodavaniji nego prijašnje garniture internacionalnih dobavljača.

Adnan Hajrulahović, prvi čovjek HAAD-a, smatra da je „defoltno ponašanje“ to što se sportski kolektivi u okreću stranim proizvođačima umjesto domaćim, ali navodi da ugovor sa domaćim proizvođačem ima brojne prednosti.

"Blizina, brzina djelovanja, planiranje i neograničenost količinom, mogućnost prilagođavanja, ekskluzivitet, niska cijena. Mnogo je prednosti u domaćem brendu. Mi isporučimo garnituru dresova i uradimo ih za 24 sata, a inostrani veliki brend potroši šest mjeseci za isto i to za reprezentaciju“, rekao je Hajrulahović.

Poređenja radi, dres FK Sarajevo u oficijelnom Fan shopu košta 85 KM, dok adidas dres reprezentacije Bosne i Hercegovine košta 145 KM.

Jedini klub osim Sarajeva koji koristi domaću marku je mostarski Velež - "rođeni" igraju u dresovima koje nosi naziv "Zero", mostarskog proizvođača sportske opreme.

 "Velež je do 2013. godine nosio dresove srpskog 'NAAI'-ja, prethodne smo se odlučili za sarajevski 'HAAD', a od ove nosimo mostarski 'Zero'. Nekako nam je prirodno da promovišemo naše domaće proizvode", istakli su za MONDO u mostarskom klubu.

Obzirom da je riječ o mladom "brendu", ove sezone im je promakla i jedna omaška jer su na utakmici sa Drinom naopako odštampali broj 4. To nije uticalo na susret na stadionu u Vrapćićima koji su "rođeni" riješili u svoji korist minimalnim rezultatom.

U Zvorniku – daj šta daš

Drina iz Zvornika jedini je klub u Premijer ligi BiH čiji igrači ne koriste isključivo opremu jednog proizvođača, već imaju nekoliko različitih garnitura, a razlog je jednostavan: “Koristimo dresove koje nam sponzori kupe i donesu. Imamo nekoliko firmi koje pomažu klub i kupuju nam povremeno opremu, pa koje oni dresove donesu mi ih nosimo”, rekli su u ovom klubu.

 Svi ostali klubovi vezani su za strane proizvođače, a uglavnom vjeruju Srbima, Nijemcima i Špancima.

Sarajevski Željezničar, Vitez i zenički Čelik nose opremu španskog brenda "JOMA", a gradačačka Zvijezda se odlučila na srpsku marku - "Bull" iz Zrenjanina.

U Srbiji oblače i Fudbalski klub Travnik, koji nosi opremu beogradske firme "NAAI".

"Mi smo jako zadovoljni saradnjom sa ovom kompanijom iz Srbije i vjerujem da za sada nećemo mijenjati ništa", rekao je za naš portal direktor "vezira" Midhet Sarajčić.

Ugovor sa firmom “NAAI” već duži niz godina ima i najveći klub u RS, banjalučki Borac.

“Borac koristi opremu NAAI zato što nam je dostava sve te opreme lakša nego da uzmemo proizvođača iz Italije, Turske ili Kine. Osim toga NAAI je otvorio svoj šop na stadionu tako da možemo i da kompenziramo, napravili smo kompenzacioni ugovor i imamo dobar vid saradnje. Nešto opreme dobijamo kao sponzorsku donaciju, nešto kompenziramo kroz zakup prostora, a imamo i klauzulu u ugovoru prema kojem u slučaju osvajanja prvog mjesta i plasmana u Evropu dobijamo premiju“, rekao je za MONDO direktor Borca Robert Zrilić.

Velež i Sarajevo jedini vjeruju domaćim markama Foto: MONDO/Goran Arbutina

On je dodao da je Borac imao još nekoliko dobrih ponuda, koje je zbog važećeg ugovora sa firmom NAAI morao da odbije.

“Borac je imao ponude od proizvođača opreme 'UMBRO', 'LEGEA' i 'Diadora', međutim imamo važeći ugovor do kraja 2016. godine. 'LEGEA' nam je konkretno nudila trogodišnji ugovor prema kojem bi godišnje dobijali opremu u vrijednosti 25.000 evra“.

Aktuelni šampion, Zrinjski iz Mostara je prethodnih sezona takođe nosio "NAAI", ali od ove godine "plemići" se za odbranu titule bore u dresovima italijanskog "Zeusa".

Trenutno prvoplasirani tim Premijer lige BiH, Široki Brijeg igra u majicama njemačke marke "JAKO", dok se tuzlanska Sloboda i po povratku u elitu odlučila za francuski "Patrick".

 "Odluka Uprave FK Sloboda bila je da se nastavi saradnja sa proizvođačem sportske opreme 'Patrick' čijim uslugama smo bili zadovoljni i prošle sezone u kojoj smo igrali u Prvoj ligi Federacije BiH. Kada su u pitanju bh. kompanije koje se bave proizvodnjom sportske opreme, od njih nikada nismo dobili nijednu ponudu o mogućoj saradnji", saopštili su za MONDO u klubu sa "Tušnja".

Nijedan klub iz Republike Srpske ne koristi domaću opremu, a kao razlog navode nepostojanje kvalitetnog i lako dostupnog proizvođača u njihovom okruženju.

Fudbaleri Slavije iz Istočnog Sarajeva igraju u “Adidas” dresovima, kao i igrači Radnika iz Bijeljine, ali se ne radi o direktnim ugovorima sa njemačkom kompanijom kao što je to slučaj sa nekim većim klubovima, već njihovu opremu nabavljaju preko posrednih firmi u BiH.

“Za ‘Adidas’ smo se odlučili prvenstveno zbog kvaliteta. Prvi tim koristi Adidasove dresove i svu ostalu opremu, dok omladinske selekcije koriste opremu srbijanske firme ‘Da Capo’”, objasnio je sportski direktor Slavije, Duško Petrović.

Gotovo identična situacija je sa Radnikom, čiji prvi tim igra u “Adidas” dresovima, a omladinci u zrenjaninskom “Bull-u”.

Fudbaleri debitanta u Premijer ligi, ekipe Mladosti iz Velike Obarske, nose trenerke “GIVOVA”, a kada dođe utakmica i skinu ih - igraju u “Nike” dresovima.

Klubovi i oprema koju nose:

Travnik (NAAI - Srbija), Zrinjski (ZEUS - Italija), Široki Brijeg (JAKO - Njemačka), Velež (ZERO - BiH), Sloboda (Patrick - Francuska), Vitez (JOMA - Španija), Čelik (JOMA - Španija), Zvijezda (Bull - Srbija), Borac (NAAI – Srbija), Mladost (Nike – SAD), Drina (više proizvođača), Radnik (Adidas – Njemačka), Slavija (Adidas – Njemačka), Sarajevo (HAAD – BiH), Željezničar (JOMA – Španija), Olimpic (GIVOVA – Italija)

 “Naši fudbaleri igraju u ‘Nike’ dresovima koje smo dobili na poklon od bivšeg igrača Branimira Bajića. On nam je donio tri garniture dresova i u njima igramo dok u isto vrijeme koristimo trenerke ‘GIVOVA’. Nemamo nikakav ugovor s njima, već je ponuda za njihove trenerke u tom trenutku bila najpovoljnija”, objasnio je direktor Mladosti Slađan Gubić.

On dodaje da Mladost pregovara sa par ponuđača o stalnom dobavljaču opremom, ali da svi oni čekaju da vide šta će ovaj klub napraviti u Premijer ligi BiH i da li će opstati u svojoj prvoj sezoni.

“Bilo bi lakše kada bismo ovdje imali nekog domaćeg proizvođača, ali koliko znam ovdje u našem okruženju nema takvog i mi smo prinuđeni da opremu nabavljamo iz inostranstva”, istakao je Gubić.

Ostale vijesti