• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ANALIZA: Ovo su pravi automobili za početnike

Autor mondo.rs

Na prvom automobilu treba da se nauči parkiranje (s penjanjem na ivičnjak), naglo kočenje, vožnja po snegu i ledu, ali po blatu

Položili ste vožnju! Čestitamo! Idealni sledeći korak je kupovina prvog automobila.

Kako će velikoj većini prvi model biti polovnjak, ekipa sa portala Polovni automobili izabrala je izabrala tri idealna modela za početnike.

Kako bi bili što realniji, postavljena je granica od 2.000 evra.

Prva dilema - dizelaš ili benzinac?

Mnogi mladi vozači, pogotovo oni koji su učili na dizelašu, izabraće automobil sa ovim tipom motora.

Zbog većeg obrtnog momenta pri nižem broju obrtaja dizelaš lakše kreće iz mesta i generalno se lakše snalazi u vožnji, a posebno kada se, recimo, treba popeti na neki viši ivičnjak.

Početnici često u takvim situacijama daju prevelik gas, pa suviše sporo puštaju kvačilo, onda još gasa... Dok ne počne da se oseća onaj specifičan miris.

Benzinci su ipak bolji izbor, kažu sa portala Polovni automobili.

Oni su jeftiniji, kako u startu za kupovinu, tako i za redovno održavanje. Ono što je veoma bitno znatno je manja mogućnost nastanka skupih kvarova (turbo punjač, dizne, plivajući zamajac ili pumpa visokog pritiska).

A i benzinci obično imaju manju (pravu) kilometražu od dizelaša.

S druge strane, benzinac više troši, ali s obzirom na sve pomenuto, za većinu početnika benzinac je bolji izbor.

Što se veličine tiče, to je definitivno B segment, u kom vladaju "fiesta", "korsa", "punto", "polo", "jaris", "fabia", "klio"...

Nećete pogrešiti ni ako uzmete nešto iz većeg, "golf" segmenta, ali s obzirom na budžet, veća je šansa da ćete naći mlađi i očuvaniji auto u klasi ispod.

Da li se mali auto zaista lakše vozi nego veliki?

U gradu – da, ali… Što je auto duži sa većim međuosovinskim rastojanjem, što je širi, teži, aerodinamičniji i slično, mirnije će se ponašati pri visokim brzinama, pa će se i vozač početnik osećati samouverenije.

Međutim, taj osećaj može da bude mač sa dve oštrice. Auto "poleti" kroz jednu, drugu krivinu, a onda naleti nezgodna krivina...

Jednostavno, u većem, udobnijem i tišem automobilu osećaj za brzinu zna da prevari. Još ako ima jak motor, početnik se lako oslobodi i postane suviše samouveren. A to nije dobro.

Noćna mora: parkiranje

Većini početnika je ovo najteža manevar u vožnji. Parkiranje jednostavno mora da se vežba i dosta zavisi od same osobe i koliko se dobro snalazi u prostoru. Zato je nekima mnogo lakše da procene gde je prednji branik, gde zadnji, gde će auto završiti kada se smota volan i krene u rikverc. Lakše im je i da usaglase rad nožnim komandama, okretanje volana i gledanje u retrovizor ili preko ramena.

Manjem automobilu treba manje mesta, ali ovde treba obratiti pažnju na lakoću okretanja volana. Dakle, modele bez servo asistencije preskočite. Izvini, "jugo"!

Oprema i lepota

Često i najiskusniji vozači prave grešku, kad kupuju automobil star 15-20 godina, a na prvo mesto stavljaju njegov izgled i opremu.

Mnogima je bitan izgled, a sam automobil statusni simbol, pa će preći će preko raznih mana i skupo platiti razne kvarove (koji čekaju u budućnosti) samo da bi vozili neki model sa imidžom koji njima odgovara.

Savetujemo da za početak ostavite nerealne želje na stranu i da nađete auto u što boljem stanju za novac kojim raspolažete.

Čelične felne i "debele" gume

Početnici, zaboravite na lepe alu felne i niskoprofilne gume. Posebno zbog pomenutog parkiranja, ali i kada je reč o izbegavanju brojnih nepravilnosti na putevima (udarne rupe, šahtovi…) koje treba na vreme uočiti.

Dakle, vaš prvi auto treba da ima čelične felne i gume manjih dimenzija kako bi bile jeftinije za zamenu ili popravku, a da pritom gume budu dovoljno "debele".

Automatski menjač – dobra ideja za početnika?

Pošto nismo u Americi – odgovor je "ne". Čak i ako je neko odlučio da do kraja vozačke karijere vozi samo automatike, može da se nađe u situaciji da bude prinuđen da vozi auto sa manuelnim menjačem, a onda zaboravite na vožnju.

Kada se svi ovi faktori zbroje, ovu su tri preporučena modela:

"Fijat punto" (1999. – 2010.) sa motorom 1.2 (60 ili 80 KS)

"Pežo 206" (1998. - 2012.) sa motorom 1.1 (60 KS) ili 1.4 (75 KS)

"Reno klio" (1998. - 2005.) sa motorom 1.2 (75 KS)

Koji od ova tri je najbolji? Onaj koji nađete u najboljem stanju. Dakle, preskočite modele iz prošlog veka.

Takođe, navedeni motori ne znače da su oni najpouzdaniji ili najštedljiviji. Izabrani su na osnovu različitih faktora i kompromisa.

Da li ima pouzdanijih i kvalitetnijih automobila od ove trojke? Naravno da ima. Ali generalno skuplji su u startu, popravke mogu da budu znatno skuplje, a i u slučaju oštećenja teže je doći do polovnih delova, koji su pritom takođe skuplji.

Za ova tri modela svuda ima delova i to raznih proizvođača, odnosno u širokom cenovnom rangu, uključujući i polovne delove. Takođe, majstori ih veoma broju poznaju, ali ne zato što nisu pouzdani, već zato što ih ima veliki broj na našim ulicama.

A gde su "Nemci" – "polo", "fabia" ili "ibica"? Oni drže cenu od izabrane trojke, a i za iste pare može da se nađe mlađi i očuvaniji "fijat", "pežo" ili "reno".

Mnogi smatraju da su "folksvageni" poudaniji, posebno od "fijata", ali ovde pričamo o automobilima starijim oko 15 godina, pa je pouzdanost verovatno slična. će se više kvariti i hoće li to biti neke sitnice ili skupi kvarovi?

Da, tu je i "opel korsa", koja jeste iz Nemačke, ali više je u grupi sa "Francuzima" i "Italijanom". Dakle, mali Opelov model dobija "nezvanično" četvto mesto.

Kada krenete u kupovinu, tražite auto u mehanički najboljem stanju. Nije važno ako ima ružnu boju, ako je malo izgreban, negde blago ulubljen, nema elektro-podesivo ovo ili ono, klimu i slično.

To je auto na kom treba da se nauči parkiranje (s penjanjem na ivičnjak), naglo kočenje, vožnja po snegu i ledu, ali po blatu.

A kako se na greškama uči, onda je da vas one što manje "bole". Zato treba birati auto koji je jeftiniji za popravku.

Zaključak

Ljudi vrlo često ne kupuju ono što im treba, nego ono što žele – a uglavnom žele da im auto bude statusni simbol. Ne činite tu grešku, bar u prvih godinu-dve dok ne steknete neko minimalno iskustvo i rutinu.

Takođe, ne ograničavajte se strogo na određeni model ili marku. Ona tri predložena automobila su upravo to – samo predlozi. Ovde govorimo o automobilima starim petnaestak godina u proseku. Kako će se koji pokazati u ogromnoj meri zavisi od toga kako je koji primerak vožen i održavan.

Kvarova će biti. Gledajte da je auto mehanički u što boljem stanju. Ogrebotine na laku, mala oštećenja na branicima i slično – nisu važni.

Povedite nekoga iskusnijeg kad gledate auto, imajte na umu da „nije zlato sve što sija“, ne tražite lepo i atraktivno nego ispravno i očuvano, provozajte auto ako postoji mogućnost i ne "lepite" se na nisku cenu.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop