Mnogi tehnološki giganti su dali svoje viđenje o novim promjenama.
Kompanija Apple će sa novim iOS 14 uslovima korišćenja onemogućiti brojnim aplikacijama da zarađuju novac.
Nova pravila koja se zovu App Tracking Transpareny (transparentnost praćenja aplikacije) jasno ukazuju da je riječ o kontroli koja je bila prekopotrebna.
Svima je jasno da tehnološke firme prikupljaju podatke svojih korisnika, nekad bez dozvole, a često ni ne obavijeste korisnika da to rade. Sada korisnici iPhone telefona mogu da prihvate ili da odbiju da li će dati pristup svojim podacima, mnogo lakše nego što je to bilo učinjeno u prošlosti.
Apple je naredio svim aplikacijama da jasno otkriju koje podatke skupljaju o korisniku, a Apple ih poredi sa deklaracijama na hrani i proizvodima. Ovakva odluka te kompanije sugeriše na to da Apple želi da se fokusira na privatnost korisnika, a nisu svi primili nova pravila na najbolji mogući način.
Najglasnija je bila kompanija Facebook, o čemu ste mogli da čitate na našem portalu, a nas je zanimalo šta druge kompanije misle o novim pravilima.
Snapchat
Iz te kompanije smatraju da će ova promjena imati negativan uticaj na poslovni model reklama, te da je prisutan "rizik od prekida potražnje" od strane oglašavača. Ipak, predsjednik te kompanije, Evan Spigl je za ovu promjenu: "Što se tiče pojedinih promjena koje Apple pravi, znate mi zaista imamo visoko mišljenje o tim ljudima i srećni smo da donose prave odluke za njihove korisnike".
Ta kompanija tvrdi da njihovo oglasno poslovanje neće imati uticaj na njih, te da će imati veoma uspješnu godinu: "Pod pretpostavkom da se globalna pandemija i dalje nastavi i da vidimo umjereni uticaj uvođenja promjena povezanih sa iOS 14, očekujemo da će ukupni prihod rasti brže od troškova 2021. godine" - samouvjereni su iz te kompanije, prenosi Mashable.
Zukerberg je često iznosio u javnosti tvrdnje da će poslovna odluka kompanije Apple "ubiti male programere", te da nova pravila su tu čisto da zacementira dominaciju kompanije Apple na tržištu poruka, napomenuvši da mala preduzeća neće moći da zarađuju ukoliko ne ciljaju korisnike reklamama.
Glavni finansijski službenik kompanije Facebook, Dejvid Viner je otkrio šta ove promjene znače za Facebook: "Moraćemo da tražimo od korisnika dozvolu kako bi koristili podatke treće stranke da bi dostavili personalizovane reklame. Očekujemo da će s tim biti visoke stope onemogućavanja i to je uračunato u naše izglede".
Ta kompanija je uglavnom ćutala kada je Apple objavio nova pravila. Kada su upitani o "promjenama u industriji kada je u pitanju privatnost", i "šta investitori mogu da očekuju od potencijalnog uticaja na prihod oglasa zbog ovih promjena", Google je tačno znao o čemu da priča, te su spomenuli menjanje sistema kolačića, odnosno cookies.
"Znamo da su očekivanja promijenjena oko toga kako se podaci koriste online. Ljudi traže više privatnosti. Mi ostajemo i dalje veoma posvećeni saradnji sa oglasnom zajednicom na očuvanju privatnosti otvorenih standardnih mehanizama koji mogu, kako mi to nazivamo, održati zdrav i podržan reklamni oglas" - ističe Filip Šindler stariji potpredsjednik te kompanije.
Google nije napomenuo da sprema slične promjene, iako se već uveliko zna da rade na tome. Ništa nisu rekli ni o tome što nisu ažurirali njihove aplikacije kao što su Gmail i YouTube (posljednje verzije su stigle početkom decembra), jer kada to urade moraju da dostave koje podatke korisnika prikupljaju.
Veliki broj Google aplikacija nije dobilo ažuriranje u 2021. godini, u našoj galeriji možete da vidite podatke sa AppStore prodavnice, primijetite kako nedostaju informacije o tome šta Google sve uzima od korisnika. Radi poređenja, YouTube je poslednji put na Android telefonima bio ažuriran 06. februara!
Šta vi mislite, ko ima pravo?
(MONDO)