Da li Google i dalje može da sedi na dve stolice?
Videli smo svašta u svetu tehnologija poslednjih nedelja, a jedna od najvećih tema je bila zaštita podataka korisnika.
Na ugledu na nova pravila koja je kompanija Apple uvela na svoje uređaje i Google bi mogao da uradi nešto slično u budućnosti.
Interni razgovori u toj kompaniji, koji su očigledno postali javni, ističu da se radi na alatki koja će po uzoru na nova pravila o podacima korisnika Apple-ovih uređaja funkcionisati i štititi sve korisnike Android telefona. Google želi da napravi sistem koji bi limitirao prikupljanje podataka korisnika preko aplikacija. Mnogi su pozdravili potez kompanije Apple da korisniku preda slobodu izbora.
Sve ovo se kosi sa poslovnim modelom te kompanija koja koristi podakte korisnika kako bi im plasirala reklame, te se može reći da Google sedi na dve stolice! Naime, oni žele da izbalansiraju situaciju u kojoj su se našli, sa jedne strane imate njihove interese kao oglašavajuća kompanija, dok sa druge strane imate korisnike koji zahtevaju veću privatnost.
Na telefonima kompanije Apple, ali i na drugim uređajima, korisnik dobija obaveštenje šta sve neka aplikacija traži, te je na korisniku izbor da li će datoj aplikaciji dozvoliti pristup ili ne. Najviše se ovakvoj ideji suprostavio Facebook. Za razliku od kompanije Apple, Google ima interese i da pomogne ostalim kompanijama i programerima da prikupljaju podatke korisnika, pa potom da reklamiraju svoje proizvode.
Kako se vodi polemika oko privatnosti korisnika, Google je gotovo primoran da uradi nešto po tom pitanju, prenosi Bloomberg. Mi smo već pisali da ta kompanija želi da ugradi novi sistem koji prikuplja podatke korisnika koji koriste Google Chrome. Taj sistem po imenu FloC bi trebalo u skorijoj budućnosti da u potpunosti zameni kolačiće.
Rešenje te kompanije može biti prostije prirode nego što je to uradio Apple, pošto Google mora da udovolji i svojim partnerima, ali i korisnicima Android telefona. Ko zna, možda u budućnosti zaista budemo videli manje reklama. Kako Apple pokušava da se izbori sa prikupljanjem podataka svojih korisnika, najbolje možete da vidite u našoj galeriji.