• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook i Google raskrinkani: Spremne neminovne promjene, ali će biti dostupne samo nekim korisnicima

Autor Dragana Božić

Najnovija iOS verzija reći će vam jasno koja vas aplikacija prati i to se velikim kompanijama nimalo ne sviđa!

 Facebook i Google raskrinkani: Spremne neminovne promjene, ali će biti dostupne samo nekim korisnicima Izvor: Mondo / YouTube / Printscreen/ Newsthink

Apple je ozbiljan u vezi sa prekidanjem tradicije da nas aplikacije prate i iOS 14 u BETA verzijama već to pokazuje, a javno dostupna verzija 14.5 biće prekretnica mobilnih tehnologija.

Od te verzije iOS-a svaka aplikacija će morati da vas pita da li joj dozvoljavate da vas prati.

Prilikom upita prikazaće vam i tačno šta će sve da prati od vaših podataka i koliko daleko će to praćenje da ide. Već smo vam pokazali kako to izgleda u slučaju Facebook mreže, čiji podaci, koje mreža prati od korisnika staju na više do 10 iPhone ekrana! Facebook kompaniji se nimalo ne sviđa novi pristup zaštiti podataka, koju će Apple praktikovati, pa je serijom oglasa u SAD, ali i širom svijeta u najpoznatijim dnevnim novinama pokušao da pokaže ljudima kako je štetno to što Apple radi i da će patiti samo mala preduzeća i pojedinci, koji zarađuju od platformi, koje prikazuju oglase.

S druge strane pogođena je i kompanija Google, koja je najpoznatija po prikazivanju oglasa svuda. Google je zbog nove Apple politike prema praćenju podataka čak otkazao unaprijed zakazana ažuriranja za svoje aplikacije u decembru i januaru samo kako korisnike ne bi morao da pita to čuveno pitanje - Da li pristajete da vas pratimo? - i prikazuje silne opcije, koje koristi za praćenje.

Umjesto toga Google će za početak primjeniti Apple pravila i prestaće da prati korisnike na kratko vrijeme, odnosno naći će način da im plasira reklame, ali u znatno manjem obimu. Google je u zvaničnom blogu objavio i poruku oglašivačima - da se spreme na značajno niže prihode od reklama na iOS platformi zbog novih pravila privatnosti. Takođe, Google je svjestan da će korisnici, koji budu imali izbor da odrede da li će ili neće dozvoliti da ih neko prati vjerovatno u većem broju odabrati ovo drugo. Logično.

Prema stranim medijima sprema se pravi PR rat kompanija Google, Facebook i drugih velikih, koji barataju našim podacima sa kompanijom Apple, jer se nijedna neće lako odreći prakse da nas prati.

I nakon ovoga, ako nekom nije jasno koliko nas prate i koliko su podaci, koje kompanije sakupljaju od nas dragocjene i kolike pare obrću - sad mu je valjda jasno!

Kad vas sljedeći put Facebook, Google i druge aplikacije budu pitale smiju li da vas prate - kliknite na “NE“ i pokušajte da naučite da živite bez njih, pošto prijete da će se povući, ako se ova praksa nastavi… Šteta je samo što ovako nešto nikad neće biti omogućeno Android korisnicima, zar ne?!

Da li ćete vi dozvoliti da vas prate i dalje?

(MONDO)

iPhone — App Store Privacy — Apple
Izvor: Apple

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS