• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Globalni pad servisa, zabilježeno više od 6,5 miliona prijava: Popularne aplikacije za mlade ozbiljno "baguju"

Autor Dušan Volaš Izvor mondo.rs

Poremećaji u radu Amazoneve filijale za računarstvo na AWS klaud platformi, doveli su danas do prekida rada brojnih internet usluga, uključujući Zum i Snepčet.

 Snepčet, Robloks i Fortnajt pali zbog problema u Amazonovom oblaku Izvor: Downdetector.com/Screenshot

Veb-sajt Daundetektor, koji prati probleme i prekide internet usluga u realnom vremenu prikupljanjem prijava korisnika širom svijeta, zabilježio je povećan broj prijava o nedostupnosti, uključujući više od 2861 prijavu za Amazonove veb usluge (AWS).

Druge usluge, za koje je zabilježen porast problema sa dostupnošću, uključuju Slak, Ring, Vodefon, Duolingo, Signal, Halifaks, BT, EE i Skaj, prenosi Index. AWS je najveći pružalac usluga računarstva u oblaku na svetu i nudi širok spektar usluga, uključujući skladištenje podataka, baze podataka, mašinsko učenje i alate za bezbjednost.

Amazonove veb usluge (AWS) saopštile su da i dalje bilježe povećan broj grešaka prilikom pokušaja pokretanja novih virtuelnih servera na svojoj platformi za računarstvo u oblaku.

"Primijenili smo više mera za ublažavanje problema u više zona dostupnosti (Availability Zones, AZ) u regionu Istok-SAD-1 i dalje bilježimo povećan broj grešaka prilikom pokretanja novih EC2 servisa. Ograničavamo učestalost pokretanja novih servisa, kako bismo pomogli oporavku“, navodi se u obavještenju.

Izvor: Fabio Principe/Shutterstock

Šta se tačno dogodilo jutros?

Kako piše Dejvid Goldman sa CNN-a, veliki prekid rada Amazonovih veb usluga (AWS) privremeno je srušio veliki broj popularnih internet sajtova i servisa, među njima su bile banke, aviokompanije, mediji, aplikacije za dostavu i druge usluge.

AWS je provajder "oblaka" koji stoji iza mnogih najkorišćenijih internet servisa na svijetu. Još u ranim danima Amazona, kompaniji je bio potreban višak servera kako bi mogli da izdrže ogroman saobraćaj tokom praznične kupovine. Kasnije su shvatili da bi taj višak kapaciteta mogli da ponude i drugim kompanijama i tako je nastao AWS.

Među brojnim AWS uslugama nalazi se i baza podataka DinamoDB, u kojoj mnoge kompanije čuvaju korisničke podatke. Amazon je jutros objavio da njihovi korisnici nisu mogli da pristupe tim podacima jer je došlo do problema sa DNS-om, sistemom koji funkcioniše kao internet imenik, prevodeći veb adrese u numeričke IP adrese koje računari prepoznaju.

"Amazon je imao podatke bezbjedno sačuvane, ali niko nije mogao da ih pronađe nekoliko sati, pa su aplikacije bile privremeno ‘odvojene’ od svojih podataka", rekao je Majk Čaple sa Univerziteta Notr Dam.

Amazon će objaviti detaljan izvještaj

Nije poznato šta je tačno izazvalo kvar DNS-a, ali je trajao samo nekoliko sati. Amazon je riješio problem i preporučio kompanijama da isprazne privremenu memoriju (keš) kako bi ubrzale povratak sistema u normalu. Prekid je ipak nastavio da utiče na druge AWS usluge, uključujući EC2, virtuelni server koji mnoge kompanije koriste za razvoj svojih aplikacija.

Amazon će u narednim danima vjerovatno objaviti detaljan izvještaj o tome šta je tačno pošlo po zlu sa njihovim DNS sistemom.

Podsjetimo, veliki britanski bankarski sistemi takođe su bili pogođeni današnjim prekidom rada Amazona, zbog čega korisnici nisu mogli da pristupe važnim uslugama. Iz Lojds bankarske grupe sada poručuju da se usluge postepeno vraćaju na mrežu, iako problem još uvijek nije u potpunosti riješen.

"Žao nam je zbog poteškoća koje su jutros pogodile naše korisnike. Usluge se postepeno vraćaju i nastavljamo da radimo na tome da sve ponovo proradi što je prije moguće", izjavio je portparol banke.

Izvor: Piotr Swat/Shutterstock

Redit pronašao rješenje za problem

Kako se veb sajtovi postepeno vraćaju na mrežu nakon prekida rada, Redit je objavio da je primijenio rešenje za svoj problem.

Prema podacima Daundetektora, više od 12 hiljada korisnika prijavilo je probleme sa platformom tokom prekida, ali se broj prijava u međuvremenu smanjio. U objavi na društvenim mrežama, Redit je naveo da prati rezultate primenjenih korekcija.

Platforma Daundetektor, koju korisnici koriste za prijavu problema sa popularnim internet sajtovima, objavila je razmjere današnjih poteškoća sa Amazonovim veb uslugama (AWS).

Do sada je, prema njihovim podacima, zabilježeno više od 6,5 miliona prijava problema širom svijeta, a pogođeno je više od hiljadu kompanija.

Korisnici tvrde da su izgubili sve prijatelje na Snepčetu

Neki korisnici na društvenim mrežama tvrde da je Snepčet ponovo počeo da radi, ali da su im nestali svi kontakti iz aplikacije. Snepčet je bio među platformama koje su jutros imale problema u radu. Iz Snepčeta su ranije poručili:

"Svjesni smo da neki korisnici trenutno imaju poteškoće sa korišćenjem aplikacije, molimo za strpljenje, istražujemo uzrok".

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS