Da li biste bili u vezi sa osobom koja navija za protivnički klub? Da li biste otkazali medeni mesec zbog finala Lige šampiona? Odgovore na ova i još mnoga druga pitanja donosi zanimljivo istraživanje obavljeno širom Evrope.
Uoči finala Lige šampiona, u subotu u Kardifu između Juventusa i Real Madrida, širom Evrope obavljeno je opširno istraživanje pod nazivom "12. igrač". Pitanja su se odnosila na privrženost navijača njihovim klubovima i šta su sve spremni da urade zbog omiljenih boja, bilo da se radi o trošenju novca, dalekim putovanjima ili društvenim faktorima, kao što su zapostavljanje ljubavnih veza i gledanje utakmica uživo.
Rezultati su pokazali da se - na osnovu pozitivnih karakteristika kao što su atmosfera koju prave tokom utakmice i posvećenost timu prilikom gostovanja - za najstrastvenije navijače smatraju Britanci.
Skoro jedna trećina svih ispitanika (32 odsto) navela je navijače sa Ostrva kao najstrastvenije, a za njima slede Španci (16%) i Italijani (12%). Često hvaljeni nemački navijači završili su na iznenađujuće niskom petom mestu, odmah iza Turaka.
Anketa
Da li biste bili u vezi sa osobom koja navija za protivnički klub?
-
Da
50% (2)
-
Ne
50% (2)
Ljubav koju britanski navijači pokazuju svom fudbalskom klubu je ponekad važnija od drugih zadovoljstava, pa je 11% Britanaca priznalo da ne bi mogli da budu u vezi sa osobom koja navija za rivalski klub. Šansu takvoj vezi dalo bi 15% ispitanika, ali smatraju da bi njihove fudbalske razlike mogle da izazovu probleme u odnosima. "Iritantnom, ali mogućom" takvu vezu opisalo je 25% ispitanika.
Put na medeni mesec zbog odlaska na finale Lige šampiona otkazalo bi 10 odsto navijača iz Velike Britanije, dok bi 25% ispitanika odsustvovalo sa posla zbog neke utakmice, a 20% njih bi propustilo rođendan bliskog prijatelja kako bi prisustvovali važnoj utakmici.
Britanci su, takođe, među onima koji najmlađi postaju navijači, a 36% njih je izjavilo da su zavoleli neki fudbalski klub pre nego što su napunili 10 godina. Među njima je i 10% onih koji su rekli da nisu imali izbor za koga će navijati, već su proglašeni navijačima nekog tima "od rođenja" zbog porodičnih veza.
Prosečna starost u Evropi kada se postaje navijač je nešto više od 13 godina, a najmlađi dolaze iz Portugala, gde se klubovi biraju već sa sedam godina.
Anketa
Da li biste propustili rođendan prijatelja zbog neke važne utakmice?
-
Da
66.67% (2)
-
Ne
33.33% (1)
Uprkos tome što su spremni da žrtvuju veze zarad fudbala, britanski navijači nisu toliko voljni da potroše novac na njih. Kada je reč o najvećem iznosu novca koji su navijači ikada izdvojili da bi prisustvovali fudbalskoj utakmici, kod Britanaca je to u proseku 343 funte - znatno niže nego kod Turaka (608 funti), Rusa (553 funte), Francuza (475 funti) i Španaca (465 funti).
Slična je situacija i sa najdužim putovanjem na koje su navijači išli da bi gledali fudbalsku utakmicu – prosek za Britance je 4 sata i 13 minuta, što je duplo manje u odnosu na Poljake (8 sati i 24 minuta). Samo 31% britanskih ispitanika je putovalo kako bi podržali svoj tim u inostranstvu. Kada se ta brojka uporedi sa španskim (61%) i italijanskim navijačima (56%), izgleda da iako je podrška britanskih navijača nesumnjivo velika, njena granica je cena.
Holandski navijači su jedini u Evropi koji više vole da gledaju svoj tim na televiziji umesto na stadionu - 41% njih izabralo je TV prenos pre nego odlazak na stadion, dok je 23% reklo da im je svejedno.
Italijanski navijači prave najbolju atmosferu na domaćem terenu - 41% njih je izjavilo da podržavaju klub iz svog rodnog grada, što je više nego u bilo kojoj drugoj zemlji u Evropi.
Anketa
Da li biste otkazali put na medeni mesec ako bi vaš tim ušao u finale Lige šampiona?
-
Da
66.67% (2)
-
Ne
33.33% (1)
Rumuni se smatraju najvećim lovcima na slavu - više od jedne četvrtine njih (26%) je priznalo da navijaju za svoj tim zbog njegovog uspeha.
Svoj tim u finalu Lige šampiona pre nego dobitak na lutriji više bi volelo 66% ukrajinskih navijača.
Turci bi zapostavili romantiku u korist fudbala – jedna petina njih priznaje da bi otkazali svoj medeni mesec ako bi dobili kartu za utakmicu Lige šampiona.
Ovo istraživanje je sprovela agencija "Mortar" za kompaniju "Mastercard", sponzora UEFA Lige šampiona. Učestvovalo je 10.500 ispitanika u 16 zemalja - Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Italiji, Turskoj, Rusiji, Švedskoj, Portugalu, Grčkoj, Ukrajini, Rumuniji, Izraelu, Češkoj i Poljskoj.