• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koliko baterija električnog automobila "kalira" nakon 100.000 pređenih kilometara?

Autor Miloš B. Jovanović

Cilj višemjesečnog testiranja je bio da vozilo pređe 100.000 kilometara za što kraće vrijeme, bez preterano pažljivog odnosa prema bateriji

 električni automobil, kapacitet baterije, Volkswagen ID.3 Izvor: Volkswagen / ADAC

I pored toga što ih je sve više na putevima širom svijeta, i što se prodaju bolje nego ikada ranije, električni automobili su i dalje dosta manje zastupljni nego klasična vozila na fosilna goriva.

Elektromobili su danas savršeniji nego ikada ranije, ali i pored toga još uvijek postoje pitanja u vezi sa njima na koje će odgovori stići tek poslije nekog dužeg vremena eksploatacije, odnosno onda kada postanu dominantna prevozna sredstva.

Zato je njemački auto-klub ADAC, na jednom od popularnijih električnih modela – Volkswagenu ID.3, sproveo intenzivan test velike kilometraže, i to bez preterano pažljivog odnosa prema bateriji. Cilj testa je bio da se ustanovi koliko je baterija izgubila od svog prvobitnog kapaciteta nakon pređenih 100.000 kilometara.

Cilj višemesečnog testa bio je da vozilo pređe ciljanih 100.000 kilometara za što kraće vrijeme. Auto je, tokom tog perioda, prolazio niz različitih testiranja, između kojih su stručnjaci ADAC-a detaljno provjeravali njegovo stanje.

Izvor: Volkswagen / ADAC

Testirani VW ID.3 Pro S opremljen je baterijom kapaciteta 77kWh, koja je tokom testiranja često dopunjavana na brzim punjačima i to do kapaciteta od 100 odsto (što, inače, proizvođač ne preporučuje). Vozilo je, takođe, pri napunjenosti baterije od 100 odsto, čekalo na novi test i po nekoliko dana, što takođe nije preporučljivo.

ID.3 je, u periodu testiranja, primio nekoliko "over-the-air" nadogradnji softvera kojima je "otključao" veću snagu motora, bolju efikasnost u vožnji i veći domet vozila. Ažuriranje softvera se pokazalo kao veoma korisno prilikom vožnje u hladnim uslovima i na kratkim relacijama, pošto je vozilu u tim situacijama donijelo vidljivo poboljšanje performansi automobila.

Maratonski test izdržljivosti imao je za cilj da ispita krajnji kapacitet baterije vozila poslije 100.000 kilometara prevaljenih tokom testiranja u različitim uslovima. Testirani Volkswagen ID.3 je nakon "ispunjenog zadatka" imao korisni kapacitet baterije od čak – 93 odsto, čime je zaradio veoma pozitivnu ocjenu.

Izvor: Volkswagen

Inače, Volkswagen za sve svoje ID modele garantuje da će poslije 160.000 prevaljenih kilometara ili osam godina eksploatacije, imati najmanje 70 odsto originalnog neto iskoristivog kapaciteta baterija, što je ovaj test i potvrdio.

Stručnjaci ADAC-a su, nakon pređenih 100.000 kilometara, kao negativne stvari naveli: neprecizne kontrole na dodir i spor odziv infotejnment sistema. Takođe, imali su i nekoliko problema sa bukom koja je dolazila od pogonske osovine, što je popravljeno na osnovu fabričke garancije.

Za vrijeme trajanja testa obavljen je i jedan redovni servis, koji je koštao oko 500 evra.

BONUS VIDEO:

Volkswagen MEB, modularna električna arhitektura
Izvor: YouTube / Volkswagen News

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop