Vlasnici mlađih polovnjaka do 30 godina starosti često nemaju pojma šta imaju na parkingu ili u garaži, niti šta bi sa njima uradili, a njihovim jangtajmerima vrijednost vrtoglavo raste

Automobili proizvedeni prije između 15 do 25 godina ne smatraju se baš oldtajmerima, pogotovo ne u našem dijelu svijeta gdje je Golf "dvojka" još uvijek relativno redovna pojava na ulicama i putevima. Riječ je o vozilima koja se još uvijek relativno često mogu vidjeti u saobraćaju, a koja su u svetu starijih četvorotočkaša poznata kao – jangtajmeri.
U zavisnosti od države, i starosti njenog voznog parka, jangtajmerima se smatraju vozila stara između 20, 25 i 30 godina. Istovremeno, većina propisa je saglasna da su automobili stariji od tri decenije oldtajmeri, odnosno klasici ili klasični automobili.
I dok se u kategoriji klasika vrednost uglavnom ne dovodi u pitanje, pošto su automobili stariji od 30 godina uglavnom katalogizovani prema godini proizvodnje i stanju u kome se nalaze, kod "mlađih starijih" automobila cjenovne kategorije nisu baš sasvim definisane, pa vlasnici takvih "olupina" često nemaju pojma šta imaju na parkingu ili u garaži, niti šta bi sa njima uradili.
Više nego duplo
Međutim, upravo taj segment starijih vozila posljednjih godina doživljava "novu mladost". Da li zbog preteranog insistiranja na novim tehnologijama i komplikovanijih tehničkih rješenja kod savremenih automobila, tek potražnja za jangtajmerima – automobilima koje je moguće "popraviti pomoću šrafcigera i ključa" – sve je veća.
Uprkos činjenici da se to u javnosti toliko ne primjećuje, na ozbiljan rast vrednosti mlađih polovnjaka ukazuju podaci njemačkih sajtova Youngtimer Price Guide (poznatog magazina Auto Motor und Sport) i sajta Classic Analytics, prema kojima su cijene nekih modela iz '80-ih i '90-ih godina prošlog vijeka u posljednjih godinu dana više nego udvostručene.
Ovaj trend potvđuje staro pravilo prema kome sportski modeli i kabrioleti postaju posebno popularni među ljubiteljima starijih automobila što vreme više protiče.
10 jangtajmera sa najvećim rastom vrijednosti:
- Renault Twingo – Godine proizvodnje: 1992. – 1998. / Rast vrijednosti: 225 odsto
- Peugeot 309 GTI 16V – Godine proizvodnje: 1990. – 1993. / Rast vrijednosti: 188,9 odsto
- Talbot Samba Rally – Godine proizvodnje: 1983. – 1986. / Rast vrijednosti: 164,7 odsto
- Peugeot 306 2.0 16V S16 – Godine proizvodnje: 1993. – 1996. / Rast vrijednosti: 151,5 odsto
- Citroen CX 25 D Long Turbo 2 – Godine proizvodnje: 1986. – 1989. / Rast vrijednosti: 145,9 odsto
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet – Godine proizvodnje: 1994. – 1997. / Rast vrijednosti: 136,7 odsto
- Lancia Ypsilon 1.1 – Godine proizvodnje: 1995. – 2000. / Rast vrijednosti: 128,6 odsto
- Volkswagen Golf II GTI – Godine proizvodnje: 1984. – 1987. / Rast vrijednosti: 125,8 odsto
- Volvo 740DL – Godine proizvodnje: 1982. – 1984. / Rast vrijednosti: 118,9 odsto
- Toyota MR 2 Coupé T-Bar – Godine proizvodnje: 1990. – 1994. / Rast vrijednosti: 113,3 odsto.
Mali Renault Twingo prve generacije još uvijek je čest na ulicama, ali i sve traženiji na tržištu polovnjaka, pa danas vrijedi i do tri puta više nego pre godinu dana. Prema navodima Classic Analytics-a, za Twingo u dobrom stanju prodavci danas traže i do 3.900 evra, dok se u januaru 2024. Mogao kupiti za 1.200 evra.
Uvijek traženi Volkswagen Golf GTI je takođe značajno poskupio, pa je njegova vrijednost sa 7.800 evra, prije nešto više od godinu dana, skočila na čak 14.000, što je rast od 125,8 odsto.
Najveći broj mjesta na ovoj listi zauzimaju francuski modeli, među kojima je najviše Peugeot-a. Ipak, najveći rast vrijednosti među njima ostvario je pomalo zaboravljeni Talbot (fabrika ugašena 1995. godine), odnosno njegov maloserijski sportski model Samba Rallye. Auto koji se prije godinu dana mogao kupiti za 6.800 evra, danas se prodaje za 18.000.