• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BG Filharmonija: Ovo smo htjeli da vam kažemo

Direktor Beogradske filharmonije objasnio šta je bila poenta "desanta na Silikonsku dolinu". Probrane riječi za društvenu elitu.

 BG Filharmonija: Ovo smo htjeli da vam kažemo Izvor: MONDO

Kada su početkom septembra članovi Beogradske filharmonije izvršili "desant na Silikonsku dolinu", kako se u beogradskom žargonu naziva Ulica Strahinjića bana poznata po načičkanim kafićima i djevojkama sa, hm, "izazovnim toelatama", mnogi su se pitali, šta su htjeli da poruče i kažu.

Članovi filharmonije su, poslije odsvirane kompozicije, razvili i transparent: "Hvala što ne dolazite", koji su vidjeli djevojke i momci koji su u tom trenutku ispijali pićence i ćaskali u kafićima u toj ulici.

Petnaestak dana kasnije, direktor Beogradske filharmonije Ivan Tasovac oglasio se posredstvom kanala YouTube i poručio "društvenoj eliti" da može da se....

Izlaganje preko kanala je počeo ovom rečenicom: "Srbi su još jednom pokazali da ih kultura najviše inspiriše".

"Veliki broj ljudi iskoristio je naše poigravanje stereotipima da bi izlio svoj bes i nezadovoljstvo. Da smo to napravili u bilo kojoj zemlji sa prosječno lošom ekonomijom, ništa se ne bi desilo, jer slika djevojke koja ispija kafu u nekom elitnom restoranu tamo ne predstavlja izvor frustracije. Ali, u Srbiji je preovladao osjećaj: 'Ja nisam u toj stolici, a baš sam zaslužio dok ona sjedi tamo samo zato što je lijepa'. Umjesto da se naša elita pozabavi ovom anomalijom, gdje je kafa nedozvoljen luksuz, ona se bavila pitanjem ukusa. Ovom prilikom, za promjenu, ne mislim na političare, već na predstavnike proevropske i nacionalno osvješćene elite, koju još povezuje ljubav prema novcu i potpuno odsustvo empatije prema bilo kom čovjeku".

Tasovac se obratio takozvanoj društvenoj eliti.

"Zaokupljeni idejom da se propada sa ukusom, evropski ili sa tri prsta svejedno, oni ne vide u komentarima na internetu tenziju jedne mlade generacije, koja bi vrlo rado sjedila na mjestu snimanja spota, ali za to nema ni finansijske, ni geografske mogućnosti. Kada ova izgubljena generacija mladih ljudi osvoji kritičnu masu - na našim ulicama ćemo imati srpsko proljeće. Ali, to našu elitu ne brine. Ona je razapeta između Exita i Guče a za mene su te primjedbe dvije strane iste medalje koje se finansiraju kroz prodaju piva i političke donacije, što sa medicinske tačke gledano izaziva bolest zavisnosti".

Direktor Beogradske filharmonije Srbiju je nazvao "beznanedžno anesteziranoj lošom energijom", a onima koji su zabrinuti za moralni kredibilitet Filharmonije poručio je da nije sklon ni izvinjavanjima, ni štrajkovima glađu.

Uz efektan završetak, koji je pokriven zvučnim signalom, Tasovac je koristio "birane riječi". Na spotu piše da su "u završnom dijelu izjave gospodina Tasovca korišćeni stenogrami sa sjednica Narodne skupštine Republike Srbije".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop