Suveniri su sitnice koji mnoge donose sa putovanja. Pet od deset najpoznatijih suvenira na svijetu su iz evropskih država.
Kupovina suvenira je klasična aktivnost na odmoru. To mogu biti jeftini magneti bačeni u ručni prtljag ali i jedinstveni zanatski predmeti koji se pažljivo nose kući. Neki suveniri su kultni: crveni otvarači za flaše u obliku telefonske govornice iz Londona, nakit sa poznatim simbolom oka iz Grčke ili karnevalska maska iz Venecije. Uspomene iz Evrope se, prema istraživanju, kotiraju najbolje.
Nedavni izvještaj prodavnice suvenira širom svijeta Ubuy-a je ispitao 51 zemlju kako bi odredio 10 najboljih mjesta za kupovinu suvenira. Istraživanje je uključivalo najpopularniji suvenir u svakoj zemlji, njegovu cijenu, godišnje dolaske međunarodnih turista u te zemlje, rashode za međunarodni turizam i procjenjenu zaradu od prodaje suvenira. Uzeo je u obzir i broj pretraga u 2024. za svaki suvenir.
Sve tri zemlje sa najpopularnijim suvenirima su evropske, a jedna je zaradila više od 1,6 milijardi dolara od prodaje svog najpopularnijeg artikla.
Francuska ima najpopularniji suvenir na svijetu
Francuska je na vrhu liste, a privezak za ključeve u obliku Ajfelove kule je najpopularniji suvenir na svijetu. Zemlja ima najveći godišnji broj međunarodnih turističkih dolazaka, 117,1 milion, kao i međunarodnu turističku potrošnju od 31.193 miliona dolara, što je drugi najveći iznos na listi. Ovo je suma koju su međunarodni turisti potrošili.
Ali kako privezak za ključeve ima relativno nisku cijenu, procjenjena zarada od ovog suvenira kreće se tek oko 600 miliona dolara, što je nisko u poređenju sa nekim drugim zemljama u istraživanju.
Poljska najviše zarađuje od suvenira
Poljska je na drugom mjestu sa svojim poznatim nakitom od ćilibara. Fosilizovana smola drveta se obrađuje kao dragi kamen i vijekovima se koristila na Baltiku za pravljenje pribora za bogate i plemstvo. Poljska ima najveću procjenjenu zaradu od prodaje suvenira na više od 1,6 milijardi dolara. Zemlja takođe bilježi 88,5 miliona godišnjih međunarodnih dolazaka turista, što doprinosi rashodima za međunarodni turizam od 31,1 milion dolara.
Italija u top tri
Italija zauzima treće mjesto sa svojim privescima od muranskog stakla, napravljenim na staklarskom ostrvu u venecijanskoj laguni. Zemlja dočekuje 38,4 miliona međunarodnih turista godišnje i generiše skoro 1,3 milijarde dolara međunarodnih turističkih troškova. Italijanski suveniri su prilično popularni, što se ogleda u 218.091 pretrazi u 2024. godini, što je drugi najveći iznos na listi.
Najbolji suvenir Španije je minijaturna flamenko haljina, koja se nalazi na petom mjestu na listi. Zemlja privlači 36,4 miliona međunarodnih turista svake godine, a turisti troše godinje 7.119.000 dolara. U 2024. bilo je 141.279 pretraga za španskim suvenirima, a zemlja procjenjuje zaradu od više od milijardu dolara od prodaje suvenira.
Češka drži deveto mjesto, sa boemskim kristalom kao najpopularnijim suvenirom. Zemlja privlači 37,2 miliona međunarodnih turista godišnje, a turistička potrošnja iznosi 6.034.000 dolara, sa 29.356 pretraga suvenira u 2024. Procjenjena zarada od prodaje suvenira je 837 miliona dolara, što je četvrti najveći iznos na listi.
(Eupravo zato)