Kineski turisti tokom putovanja obično posete najmanje dve, a obično tri zemlje, zbog čega se Srbija udružuje sa Crnom Gorom i BiH.
"Kao samostalna turistička destinacija, u smislu privlačenja velikog broja kineskih turista, Srbija realno nema velike šanse, potrebno je udruživati potencijale i tako, Srbija sa Crnom Gorom već nudi paket-aranžman 'Put Valtera' kineskim turistima", kaže ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić, povodom uspostavljanja avio-linije između Beograda i Pekinga.
"Da podsetim da su od 2012. godine kineski turisti na prvom mestu po trošenju sredstava, kada govorimo o turističkim putovanjima, samo u prošloj godini više od 330 milijardi dolara kineski turisti potrošili. Radi se o 135 miliona kineskih turista, koji putuju svetom, prema tome, svaka zemlja, bila ona važna turistička destinacija ili ne, bori se da dovede promil tih turista", rekao je Ljajić za RTS.
Prema njegovim rečima, Srbija, kao "mono destinacija", realno nema velike šanse, u smislu privlačenja većeg broja kineskih turista, iako, kako navodi, ove godine ima porast od čak 172 odsto.
"Treba reći da kineski turisti tokom putovanja obično posete najmanje dve, a obično tri zemlje, te da je u toj zemlji trenutno najprodavaniji aranžman onaj koji nudi u paketu posete Italiji, Francuskoj i Švajcarskoj."
Takođe, navodi ministar, sa BiH se takođe razgovara oko zajedničkih turističkih proizvoda, sa Mađarskom se već koncipira jasan plan nastupa prema kineskom tržištu.
"Da bismo privukli veći broj turista, moramo nuditi regionalne turističke proizvode i to mi upravo radimo", kaže Ljajić.
Ističe da je Srbija jedna od retkih država u Evropi, čak i svetu, koja ima bezvizni režim sa Kinom, te smatra da je sada sve na turističkoj privredi, tur operatorima, agencijama, poslovnim ljudima, da iskoriste šansu koja se pruža.
"Ovo je još uvek dobra šansa. Da li ćemo tu šansu pretvoriti u gol, zavisi isključivo od nas samih", rekao je Ljajić