Od 100 imena na "Power 100" listi koju je objavio magazin "Billboard" samo šest i ne tako zavidnih mjesta zauzimaju muzičari
Ostalih 89 imena su uglavnom direktori i menadžeri za koje vjerovatno nikada niste čuli.
Poznati američki magazin je prvi put objavio ovu listu, a na samom vrhu je Ajrvin Azof, ime koje vam vjerovatno ništa ne znači, ali on je predsjednik kompanije "Live Nation", najveće svjetske promoterske, koncertne i menadžment firme i definitivno najmoćnija osoba u muzičkoj industriji.
Za određivanje pozicije na listi "Power 100" u obzir su uzeti svi podaci o prodaji karata za koncerte ili prodaji muzičkih izdanja, zatim se kombinuju podaci o raznim "pratećim" biznisima, kakvi su moda, industrija hrane i pića ili ugostiteljstvo, zatim o svim mogućim "sporednim aktivnostima" kakve su podržavanje određenih kampanja ili proizvoda, naročito se uzima u obzir "uticaj na medije" koje određena osoba može da ima.
Osnovna formula od koje pozicija najviše i zavisi se ipak sastoji od određivanja procenta udjela u određenom tržištu, pozicije na raznim "Billboard" listama i ostvarenog prihoda u prethodnom periodu.
Od 100 navedenih osoba, Jay-Z i Bijonse (13), U2 (27), Jon Bon Jovi (50), Tejlor Svift (78) i Lady Gaga (84) su ossobe koje su poznate javnosti čime je i zvanično potvrđeno da se moć u muzičkoj industriji okreće od velikih izdavačkih kuća i preliva uglavnom u ruke promotera i organizatora raznih festivala, turneja, nastupa i događaja.
Na listi se uočava i trend da se novi umreženi digitalni servisi, kao što su "StubHub" koji je unaprijedio prodaju karata za koncerte ili "SoundCoud" i "Pandora" koji olakšavaju objavljivanje, konzumiranje i razmjenu muzike sve više smatraju polugama moći, pa su tako njihovi investitori takođe visoko kotirani.
Kompletnu listu pogledajte OVDJE!
(MONDO)