Razgovarali smo sa crnogorskom pjevačicom Ninom Petković o muzičkim šou programima, komercijalnoj muzici i novoj pjesmi i spotu koji će uskoro objaviti...
Da li je to prava odskočna daska za mlade muzičare i kuda nakon rijalitija, pitali smo Ninu Petković učesnicu "Operacije trijumf", čija je karijera nakon ovog šou programa krenula uzlaznom putanjom, ali ne "sama od sebe".
"Mislim da su takvi šou programi dobar početak da se izađe iz anonimnosti, da se pjevač afirmise i predstavi široj javnosti. Međutim, tek onda slijedi rad. To stvarno jeste instant popularnost, i može biti veliki teret, pogotovo za izvođače koji nemaju prethodnog iskustva u nastupima. Ta popularnost zanese u trenutku, stvara osjećaj da je to to, da ste uspeli u karijeri, ali bez daljeg rada od uspjeha nema ništa”, kaže Nina.
Kada je u pitanju muzička scena u Crnoj Gori, Nina smatra da se moramo svi zajedno potruditi da vratimo urbanu muziku Crnoj Gori i dodaje da na njenim nastupima nema folka.
"Trenutna situacija mi se uopšte ne sviđa. Što se tiče mojih nastupa sa bendom, u pitanju je, naravno strani i domaći rok. Nastupam i sa DJ-jem i najkomercijalnije što se može čuti na takvom nastupu je strani i domaći house (recimo Colonia). Na nastupima sa akustičnom pratnjom, na primorju se ponekad nađe po neka stara dalmatinska jpesma. O turbo folku nema ni govora!".
Nina smatra da je turbo folk posljedica intelektualne i kuturološke krize - jedan loš fenomen protiv kojeg se bori autorskim pjesmama i repertoarom na svirkama, pružajući podršku mladim muzičarima iz Crne Gore.
"Mislim da je to skrnavljenje pojma muzika, zloupotreba tonova i riječi i sve to vodi ka intelektualnom sunovratu mladih generacija koje tu vrstu 'muzike' konzumiraju. Uglavnom se ništa dobro ne može naučiti iz većine takvih kompozicija, one nemaju zdravu poruku, osim kako se popeti na šank ili pasti ispod istog", kaže Nina.
A kada je u pitanju njena muzika Nina kaže da je novi album uveliko spreman, ali da čeka pravi trenutak za njegovo objavljivanje. Prije albuma u planu ima novi sing i spot.
(Razgovor vodila Gordana Bojanić, novinarka portala mondo.me)