Sarajevski psihodelični fank-rok sastav „Činčila“ je objavom najnovijeg singla "Vamaee" zvanično najavio debitanski album "Šta znam", koji su izdali u maju ove godine.
Kako oni to oživljavaju skulpture muzikom uz pomoć selotejpa, zašto je spot snimljen lijevom rukom, te koliko je značajan „Jelen Music Show“ za buđenje BiH muzičke scene, otkrio nam je frontmen benda Vanja Solaković.
-Možeš li nam otkriti na koji način bend „Činčila“ prožima likovnu umjetnost sa muzikom? Odakle je zapravo došla ideja za snimanje spota za pjesmu „Vamaee“?
VANJA SOLAKOVIĆ: Snimanje spota za pjesmu "Vamaee" je bila zajednička odluka koju smo donijeli gitarista Zlatan Hadžifejzovića i ja. Obojica smo studenti na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, te provodimo mnogo vremena kreirajući skulpture i kostimografije za naše nastupe, ali i druge zgodne prilike u kojima možemo iskazati i takve umjetničke intervencije. Ideja spota je bila upravo prikazivanje naših likovnih djela, te pokušaj oživljavanja istih sa tehnikom stop animacije. Ideja za spot je bila već odavno u planu, samo smo čekali pravi trenutak i pravu osobu sa kojom bi mogli realizirati zamišljeni spot. Odlučili smo se na suradnju sa našim bliskim prijateljem Midhatom Ibrahimom Memijom, koji je odličan režiser i jako je talentovan u svim domenima umjetnosti i filma, a kvalitet više je i to što prati naš rad od samog početka i zbog toga nismo ni sekunde oklijevali u donošenju odluke o saradnji baš sa njim. Dakle, tražili smo prvenstveno nekoga ko razumije naš kompletan rad i našu energiju.
Realizaciju spota smo počeli Zlatan i ja, tako što smo klasu preuredili totalno, izbacili smo suvišne stvari i kupili mnogo selotejp traka, čak smo našli selotejp traku u crvenoj boji koja je odlično poslužila kao vizuelni detalj u spotu. Zidove smo oblijepili trakom, bukvalno smo crtali oblike pomoću selotejpa, što je na kraju doprinijelo scenografiji kakvu smo od samog početka zamislili. Naravno, pored trake smo ubacili i naše instalacije. Tako napravljena skulptura, koja predstavlja gitaristu, je bila idealna za scene u spotu u kojima smo koristili stop animacije, tako da smo bukvlano skulpture pokrenuli i tako ih „oživjeli“, a skulptura- gitarista je na kraju skupa sa nama svirao u spotu.
-Ipak, nije sve teklo tako glatko, kada je u pitanju snimanje spota. Izbacili su vas iz prostora gdje ste snimali, a i režiser je slomio ruku. Šta se zapravo desilo i kako ste na kraju završili snimanje spota?
VANJA SOLAKOVIĆ: Jedna zanimljiva činjenica je bilo i to da smo bili izbačeni iz prostora predviđenog za snimanje spota, koje se trebalo odviti u periodu kad nije nastava, u prostorijama Akademije, a i pored dopuštenja koje smo prethodno pribavili. Izgovor je bio da trošimo struju. Žalosno je da se u instituciji od koje se očekuje najviše podrške i razumijevanja prema stvaranju i stvaralaštvu desi takva stvar. Na mjestu na kojem se očekuje da je svima cilj podupiranje mladih umjetnika i studenata, loša je činjenica da to izostane, šta više zbog raznih banalnosti i na razne načine mladi bivaju sputavani, pa i sabotirani. I eto i to je jedan klasičan primjer u kakvom okruženju živimo i kako sistem ne mari za mlade, pa niti kulturu. Mi nebismo bili mi, da nismo uvijek spremni za improvizacije i upornost, pa smo nakon toga odlučili snimiti spot tokom nastave, bez ikakvog najavljivanja! Na svu sreću, iz drugog puta smo uspjeli snimiti bez ikakvih problema. Još jedna stvarno loša situacija se desila tokom realizacije spota – Midhat je slomio ruku! On je pored režije bio zadužen i za snimanje i montažu, a sav posao je nastavio, bez obzira na lom. Mi ni danas ne znamo kako je to uradio, jer su mu samo dva prsta bila u funkciji na desnoj ruci. Najvjerovatnije je ipak da je sve uradio lijevom rukom. Na kraju je sve završilo sretno i kako smo zamislili.
-Da li se mladim i talentovanim bendovima u BiH pruža dovoljno medijskog prostora?
VANJA SOLAKOVIĆ: Mladim bendovima kod nas uopšte se ne pruža dovoljno medijskog prostora. Nedavno smo komentarisali kako je jako rijetko da se kod nas pojavi neki stvarno mladi bend i da imaju hit pjesmu. Mislim da su za to najodgovorniji mediji. Dakle, ako je pjesma dobra i dobar spot, mediji su ti koji trebaju da forsiraju pjesmu, na radio stanicama i raznim tv operaterima, javnim, privatnim, alternativnim i kakvim god da su. Samo kombinacijom dobrog materijala i konstantnog reklamiranja se može napraviti nešto što ostaje ljudima u srcu i mentalnoj matrici, te ih ponuka da požele ponovo čuti pjesmu. Gledajući zapadne taktike komercijalizacije muzike, možemo jasno uočiti konstantno forsiranje novih izvođača. Problem je što kod nas stalno forsiraju stare muzičare koji žive od stare slave, te stari muzičari uzimaju mladim muzičarima sav medijski prostor. Zato nije ni čudo što nam je scena ovakva kakva jeste i što se na svim festivalima pojavljuju jedni te isti izvođači, a u svemu tome "Žali Bože čuvene sarajevske škole". Nije da nema raje, ali ne može ni od čega.
-Koliko je “Jelen Music Show” značajan za vas mlade muzičare koji se bavite autorskom muzikom?
VANJA SOLAKOVIĆ: Mi iz benda „Činčila“ mislimo da je “Jelen Music Show” super stvar, prvenstveno što obraća pažnju na domaće izvođače, te što promoviše autorski rad, koji je jako zapostavljen na našim prostrorima. Što se tiče afirmacije, mislim da JMS može velikim dijelom pomoći. Ipak, najvažnija stvar je da bend konstantno radi na sopstvenoj promociji, u smislu upornog rada na novom materijalu i video spotovima, koje i sam na svaki način promoviše i šalje medijima. Većina bendova na našim prostorima nema mogućnost da imaju menadžera, pa moraju sami sebi biti sve.
-Vas ništa ne može zaustaviti I već radite na novom materijalu. Šta još novo pripremate za predstojeći period?
VANJA SLAKOVIĆ: Trenutno radimo na našem novom materijalu i usporedo pokušavamo da organizujemo neku kvalitetnu, po mogućnosti regionalnu turneju, koju planiramo krajem jeseni. Razmišljali smo i o saradnji sa drugim muzičarima, ali nebismo još otkrivali nikakve detalje dok ne dođe do realizacije konkretnih projekata.