Pored standardnih ljubavnih tema, u "čalgama" je naročito prisutno veličanje materijalne kulture - novca, korupcije, seksa, potčinjavanja žena…
Tranzicija devedesetih godina Bugarskoj nije donijela samo banane, marcipan, diskoteke, pornografiju i bijele mercedese.
Zbog specifične kulturne represije u ovoj zemlji, popularna folk i zabavna muzika nije se mogla razvijati i širiti kao, na primjer, u bivšoj Jugoslaviji. Bugarska je kao članica Varšavskog pakta bila pod direktnim uticajem Sovjetskog Saveza, koji se ogledao u kulturnoj politici.
Bugarski turbo-folk pod imenom "čalga", ima istočnjačke, naročito turske korijene (sama riječ "čalga" je turskog porijekla i znači "svirati melodiju ili instrument"), koji je u vrijeme Sovjetske kulturne politike smatran primitivnim, regresivnim i reakcionarnim. Za razliku od, na primjer, nesvrstane Jugoslavije, gdje je kulturna politike bila mnogo opuštenija, pa su u mnogim šlagerima ili narodnjacima prisutni elemenati turske ili ciganske narodne muzike, piše portal radiostudent.si.
Ipak, sa pojavom novog društvenog poretka 90-ih godina u Bugarskoj se dešava "procvat" popularne muzike sa folk korijenima. U "čalgama", pored standardnih ljubavnih tema, u tekstovima je naročito prisutno veličanje materijalne kulture, novca, korupcije, seksa, potčinjavanja žena…
Poslušajte, ali NA VLASTITU ODGOVORNOST!