Čemu ćete učiti dvogodišnje dijete zavisi od njegovog ličnog tempa napredovanja.
- U početku druge godine je uobičajeno da dijete prohoda, da uspijeva samostalno da čučne i ustane, da trči. Kasnije će uspijevati da šutira loptu, da sve bolje održava ravnotežu, a počeće da se uči velikoj vještini silaženja niz stepenice.
- U drugoj godini dijete prepoznaje likove i predmete na slici, razaznaje različite zvuke i odakle oni dopiru.
- Počinje da uživa u svojoj samostalnosti: pije samo iz svoje šolje, pokušava da samo drži olovku ili kašiku, samo skida svoje čarape...
- Voli da imitira i može veoma dugo da ponavlja istu aktivnost.
- Sve je veća radoznalost za spoljna dešavanja.
- Druga godina je vrijeme kada dijete treba da uči osnovne pojmove uopšte (dijelove tela i lica) i osnovne pojmove o sebi (ime, broj godina).
- U ovom dobu se često javlja strah od odvajanja od roditelja, strah od nepoznatih osoba, kao i prvi znaci ljubomore ili inaćenja.
Ono što roditelji treba da učinite jeste da još više podstiču razvoj djeteta igrajući se sa njim, čitajući mu, odgovarajući na sva pitanja koje klinci postave. Takođe, trebalo bi i da motivišu dijete da bude što aktivnije u verbalnom izražavanju. Dvogodišnjaci bi trebalo polako da se uključuju u parku, ili sa djecom rođaka ili komšija, i prije nego što krenu u vrtić.
Poželjne su i vježbe sitne motorike, kao što su: igre sa dugmićima, perlicama, provlačenjem pertli, a najvažnije je da roditelji sa djetetom provode što više kvalitetnog vremena, često mu i otvoreno pokazujući koliko ga vole.
(MONDO/YUmama)