• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mapa Kine za ljubitelje čaja

Autor mondo.rs

Čaj je piće koje se najčešće naručuje u celom svetu, a Kina je rešila da njegovu popularnost unovči kroz turizam.

Vekovima unazad, trgovci, putnici i pirate rizikovali su svoje živote kako bi dragocene tovare čaja iz Kine dopremili do ostatka sveta.

Danas, grupe turista ljubitelja čaja pohode veliku zemlju u potrazi za originalnim vrstama ovog napitka i tradicionalnim načinom ispijanja.

“Čajni” turizam u Kini je relativno nova pojava, ali ima sve više poklonika. Najveći broj turista čine pripadnici kineske srednje i više klase, jer za njih ovakve ture imaju poseban značaj.

Naime, u kineskom zvaničnom sistemu obrazovanja nema mesta za predavanja o čaju, pa poznavanje ove teme znači da ste putovali i interesovali se samostalno za taj segment kineske kulture.

Razumevanje počinje jednom šoljicom

Vodič i ekspert za čaj, Trejsi Leš, posvećena je približavanju kineske kulture ispijanja čaja stranim turistima.

“Amerikanci su oduševljeni kineskom baštinom, iako je ne poznaju dovoljno”, objašnjava Trejsi.

Mnogi ne slute koliko listići čaja mogu učiniti za njihovo zdravlje, već ih piju pomešane sa voćnim aromama.

“Potreban je ceo život da bi se cenila sva svojstva čaja, ali razumevanje te kulture počinje samo jednom šoljicom”, tvrdi Trejsi.

Ture zavise od porekla turista, pa tako stranci uglavnom žele da vide proces proizvodnje čaja i da, ako treba, sami beru listiće, dok Kinezi žele na miru da uživaju u ukusu čaja i nemaju potrebu da pešače do udaljenih plantaža.

U Kini se često poslovnim partnerima poklanjaju pakovanja čaja, radi građenja uspešnih odnosa i iskazivanja poštovanja.

Posebna pažnja se poklanja kulturi ispijanja čaja – specijalnim posudama, načinu serviranja i atmosferi koju je potrebno postići, dakle, to je u Kini podignuto na nivo umetnosti.

Zanimljivo je da su polazne tačke ovih tura podeljene prema oblastima u kojima se gaje tri najprepoznatljivije vrste čaja, pa tako imamo Hangdžou regiju (zeleni čaj), Fužan (planinski, delimično fermentisani čaj) i Janan (crni čaj).

Čaj boje smaragda ima svežu aromu kestena i pokošene trave. Period kada bi ga trebalo probati u Kini je u aprilu, kada se bere i fermentiše.

U Hangdžou regiji se nalazi i Nacionalni muzej čaja.

Fudžan regija je, sa druge strane, veoma ponosna na planinski čaj sa Vuji planine koji je delimično oksidovao i predstavlja prelaz između zelenog i crnog čaja.

Ukus ovog čaja je blago cvetni.

Crni čaj je zaštitni znak Janan oblast ii ima kompleksan, zemljani ukus. Smatra se vrhuncem kulture čaja u Kini.

Obično se presuje u male kolutove i ostavlja da fermentiše određeni period. Ukus je jači sa vremenom, ali i cena raste, zbog toga se često poredi sa vinom.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop