Osoblje koje govori više jezika, usluga tokom 24 sata… i lift: Kako evropski hoteli "dobijaju" zvezdice?
Kad poredite dobre hotele u Evropi, ispostavi se da na osnovu broja zvezdica ne možete da zaključite baš previše toga.
Iako "pet zvezdica" zvuči primamljivo, hoteli i odmarališta zapravo primenjuju lokalni sistem rangiranja, tako da se hotel ovako klasifikovan u Španiji na primer, može drastično razlikovati od onog sa istim brojem zvezdica u Italiji, Velikoj Britaniji ili Turskoj. Ali, istraživanje sajta Hotels4u.com poakzalo je da turisti toga nisu svesni.
Svaka zemlja, naime, ima sopstveni sistem rangiranja, zasnovan na standardima koje je postavilo nadležno ministrastvo zemlje o kojoj je reč.
U Velikoj Britaniji, prioritet je usluga, pa hoteli sa pet zvezdica moraju gostu pružiti očekivanu dobrodošlicu, osoblje mora govoriti više jezika, a taj kvalitet usluge podrazumeva i kvalitetnu ponudu na meniju, uz odgovarajuću vinsku kartu, na primer. U Francuskoj se broj zvezdica dodeljuje, između ostalog, i na osnovu enterijera, pa je opremljenost soba i lobija, uz usluge i sadržaje koje hotel nudi jedan od bitnih faktora za dobijanje određenog broja zvezdica.
Evo šta hotelu donosi pet zvezdica u nekoliko evropskih zemalja:
U Španiji hotel sa pet zvezdica mora nuditi vrhunski luksuz. Određeni broj soba mora biti prilagođen ljudima sa posebnim potrebama, recepcija i vratar moraju biti na usluzi 24 sata, ponuda hrane mora zadovoljiti najviše kriterijume, a sobe se čiste svakodnevno, uključujući tu i čiste peškire i posteljinu koja se menja na dnevnoj bazi.
U Francuskoj se podrazumeva besprekorna usluga. Osoblje mora govoriti engleski i još jedan jezik osim francuskog, a za pet zvezdica hotel mora imati i više od jednog bazena, zdravstveni i fitnes centar, spa centar kao i igraonice i druge sadržaje namenjene deci. Podrazumeva se i satelitska televizija sa širokim izborom kanala.
Besplatan Wi-Fi (65%) Da osoblje govori engleski (53%) Bazen (48%) Parking za goste (41%) Sef u sobi (39%) Usluge pranja i peglanja (11%) Sadržaji namenjeni deci (7%)
U Italiji se gostima mora omogućiti komunikacija na najmanje tri strana jezika, ne računajući italijanski. Jednokrevetne sobe moraju imati površinu od najmanje devet kvadratnih metara, a dvokrevetne najmanje 16 kvadratnih metara. Hotel mora imati lift. Sobe se čiste svakodnevno, peškiri i posteljina menjaju se na dnevnoj bazi, a popodne se još jednom vrši provera soba koje se ponovo sređuju po potrebi. Osim toga, hotel mora obezbediti i prevoz gostiju i prtljaga.
U Velikoj Britaniji, gosti u hotelu sa pet zvezdica moraju biti dočekani uz dobrodošlicu, a vratar i osoblje moraju biti uniformisani. Ponuda na meniju i vinska karta su vrhunskog kvaliteta. Usluga mora biti sveobuhvatna, s posebnom pažnjom posvećenom detaljima i kvalitetu onoga što se nudi.
Sa ovakvim razlikama u standardima, Hotels4u.com turistima preporučuje da prilikom odlučivanja o hotelu u kojem će odsesti u obzir uzmu standarde zemlje o kojoj je reč, ali i komentare gostiju koji su u hotelu već odsedali.
"Kad rezervišete hotel, važno je da budete informisani. Razumljivo, turisti su ponekad zbunjeni, jer broj zvezdica ne znači u svakoj zemlji isto. Italijani, na primer, akcenat stavljaju na čistoću, jer je jedan od najvažnijih kriterijuma čišćenje soba dva puta dnevno. Francuska se, s druge strane, više fokusira na luksuz i usluge, pa je u toj zemlji veoma važna veličina soba, lokacija hotela i sadržaji koje nudi", kaže Tim Bekir iz Hotels4U.