Tuzlak Esmir Spahić vlasnik je jednog od ukupno četiri registrovana automobila na električni pogon u Bosni i Hercegovini.
Osim što automobilom ne zagađuje okolinu, Spahić štedi novac jer ne koristi gorivo, a za pola marke, koliko potroši za punjenje baterija električnom energijom, može se voziti 200 kilometara.
"Bio je izazovan proces preraditi auto sa postojećeg motornog pogona na ovaj, a eliminacija goriva i ekonomičnost bili su jedni od uslova da pravimo automobil na struju. Prije godinu i pol moj drug je započeo adaptaciju automobila 'Polo', a prethodno je sam sebi napravio električno vozilo. Proteklih mjeseci vozio sam ga testno, a onda odlučio registrovati. Automobil je prošao atest u ovlaštenoj kući, a registracija je cjenovno povoljnija u odnosu na klasični automobil. Koštala je 180 KM, a ranije bih ga platio 300 KM više, jer je sada njegova kubikaža manja i ne plaćaju se naknade za zagađivanje", ispričao je Spahić, koji je automobil sa motorom na dizelski pogon platio 12.000 KM, dok je ugradnja električnog motora koštala još 15.000 KM.
Vlasnik ovog automobila smatra da će mu se investicija isplatiti u narednih šest godina. Pokazujući dijelove auta, objasnio je da se baterije nalaze naprijed, na istom mjestu gdje i motor, a drugi dio baterija je ispod zadnjeg sjedišta.
"Ovo je vozilo koje se ne puni na benzinskoj pumpi, nego bilo gdje gdje ima utičnica. Može se puniti na više modula, od pola sata do četiri sata punjenja, s tim da sam izračunao da jedno puno punjenje košta pola KM i traje 40 minuta", tvrdi Spahić, dodajući da su i troškovi održavanja minimalni jer nisu potrebni veliki i mali servis.
Garancija na motor snage 10 kilovata je, kaže Spahić, milion pređenih kilometara, a motor je gotovo neuništiv jer se radi o magnetnom pogonu, kada prilikom pritiska na pedalu kočnice, motor sam koči, pa nema potrošnje disk pločica.
"Ova snaga motora odgovara njegovoj prethodnoj snazi od 44 kilovata. Dobivam pohvale i pored ovog automobila možete slobodno disati punim plućima. Gotovo je nečujan, ne stvara buku, a naročito je jednostavan i siguran za vožnju, što se dopada mojoj supruzi koja je vozač početnik. Gust saobraćaj može biti stresan za vozače, posebno ako vam se automobil ugasi na semaforu, pa drugi iza vas počnu da trube. Kod ovog auta to se neće desiti jer se ne može ugasiti prilikom kretanja. U 90 posto slučajeva ovo vozilo koristimo za vožnju gradom, ali njim nećemo ići na more. Brzinu do 30 kilometara na sat dostiže u prvoj brzini, a u drugoj do 70, pa gradom vozim uvijek u prvoj ili drugoj brzini", pojasnio je Spahić.