Pre nego što bukiramo određeni hotel, obično na Internetu tražimo utiske drugih posetilaca. Evo zašto ne bi trebalo da verujemo zvezdicama koje hoteli dobijaju onlajn.
Pre nego što bukiramo određeni hotel, obično na Internetu tražimo utiske drugih posetilaca. Međutim, različiti sajtovi korite različite "ocene" hotela - ponegde su ocene dijamanti, negde su zvezdice...
"Problem je u tome što su ocene hotela različite, nema nekakvih tačno utvrđenih standarda po kojem se ocene daju, i zbog toga jeteško sa sigurnošću utvrditi koliko je smeštaj dobar, dok ne odete u hotel," kaže Džejn Rejnolds, urednica sajta Oyster gde se ocenjuju hoteli.
Osim toga, problem je u tome što se ocenjivanje hotela razlikuje od zemlje do zemlje – ono što je hotel sa tri zvezdice u jednoj državi, u drugj je hotel sa pet zvezdica, na primer.
Takođe, ako pogledate utiske gostiju na sajtovima poput Tripadvisora ili bilo kog drugog, trebalo bi da imate na umu da ono što je za nekoga ocena četiri zvezdice, za vas su možda dve.
Na primer, ljudi koji su više putovali, navikli su na veći standard, možda će dati hotelima lošije ocene jer nisu ispunili njihova očekivanja, a za vas bi taj smeštaj bio sasvim zadovoljavajuć.
Dovoljno je zbunjujće što dve osobe mogu različito da ocene isti hotel, a da ne govorimo o tome koliko se evropske ocene razlikuju od američkih ili od britanskih.
"Četiri zvezdice prema oceni Evropljana često nisu isto što i četiri zvezdice prema oceni Britanaca," kaže Džejn Rejnolds.
"Bez obzira na to koliko se neko trudi da objektivno oceni hotel, ocene su uvek ipak subjektivne," dodaje Rejnolds.
I ono najvažnije - hoteli mogu da odaberu ocene koje žele da prikažu, tvrdi Tejlor Kol iz Hotels.com. To znači da mogu da izbegnu prikazivanje loših ocena.
Stručnjaci savetuju da pre nego što "padnete" na zvezdice hotela na Internetu, kontaktirate hotel i pitate prema čijem mišljenju je to smeštaj sa određenim brojem zvezdica, kao i koji je standard za ocenjivanje – udobnost, usluga, dizajn...