Globalno električni autobusi će ove godine uštedeti 279.000 barela nafte, što je ekvivalent ukupne godišnje potrošnje Grčke.
Električni autobusi su pre samo sedam godina bili predmet sprdnje kada je kineski proizvođač BYD pokazao prototip na jednoj konferenciji u Belgiji.
Odjednom autobusi na baterije su postali vrlo ozbiljna stvar koja preti da u potpunosti preokrene gradski prevoz. Kina je predvodnik i ovog e-talasa, pa se tako u toj zemlji nalazi čak 99 odsto od 385.000 električnih autobusa, koliko ih je u upotrebi u celom svetu.
Blumberg piše da kineski gradovi svakih pet nedelja uvećavaju ovu brojku za skoro 10 hiljada novih vozila, što je identično celokupnom londonskom javnom prevozu.
S obzirom da klasični gradski autobusi troše i 30 puta više goriva od prosečnog automobila, njihov uticaj postaje sve opipljiviji po potrošnju goriva. Tako se na svakih 1.000 električnih autobusa svakodnevno uštedi 500 barela nafte, pa će globalno e-flota ove godine uštedeti 279.000 barela nafte, što je ekvivalent ukupne godišnje potrošnje Grčke.
Električni autobusi najveće prednosti pokazuju u gradovima, zbog jednostavnog sistema punjenja, nulte emisije izduvnih gasova i veoma tihog rada koji utiče na kvalitet života.
Najbolji primer kako e-busevi mogu doprineti životnoj okolini je viđen u kineskom gradu Šenzenu. Pre deset godina, ovaj grad je imao velikih problema sa smogom, pa je raspisan pilor projekat za uvođenje električnih autobusa. Tri godine kasnije su počela da se uvode prva vozila na baterije, da bi prošlog decembra svih 16.359 autobusa u ovom gradu bili električni.
I veliki gradovi širom sveta, poput Pariza, Londona, Meksiko Sitija i Los Anđelesa, počeli su sa elektrifikacijom flote i najavili da će do 2025. preći isključivo na nabavku ovakvih autobusa.
U Srbiji je trenutno u upotrebi pet gradskih električnih autobusa koji saobraćaju od 2016. u Beogradu na liniji EKO1, a plan je da glavni grad nabavi do kraja godine još 80 električnih jedinica, čimeće Srbija "pojaviti" na evropskoj sceni.
U 2017. najviše e-buseva je bilo u Holandiji (296), a zatim u Litvaniji (192) i Velikoj Britaniji (191). Zanimljivo je da su u celoj Belgiji bila samo tri ovakva vozila.