Da li im mi možda možemo pomoći?
Crne prognoze vezane za polovne automobile sa dizel motorima na nemačkom tržištu se ostvaruju.
Iz Nemačke poslednjih meseci stižu različite informacije u vezi sa sudbinom dizela. Nakon čuvene odluke suda u Lajpcigu, prodaja novih se stropoštala, ali se javljaju i znaci da ovim motorima dani ipak nisu odbrojani.
Kompanija Boš je saopštila da ima softversko rešenje kojim će se smanjiti za čak 90 odsto nivo izduvnih gasova iz novih dizel agregata.
Kako će ovo biti moguće primeniti samo na dizel motorima nove generacije, polovnjaci ostaju u velikom problemu.
Toga su svesni i brojni nemački prodavci polovnih automobila. Jirgen Karpinski, predsednik Udruženja nemačkih trgovaca vozila (ZDK), upozorava da je mnogima ugrožen opstanak.
"Dilerima trenutno na lageru stoji 350.000 dizelaša. Niko ih ne kupuje jer zadovoljavaju tek EURO 5 emisione norme. Vrednost ovih vozila je 4,5 milijarde evra, pa dileri svakodnevno gomilaju milionske gubitke", kaže Karpinski, a prenosi portal Radio Sarajevo.
Dodatni problem je podatak da je vrednost dizelaša koje lizing kuće vraćaju trgovcima izuzetno opala, marže su niske, a finansijski resursi ograničeni...
Za plasman spornih dizelaša trgovci polovnjaka imaju zemlje u kojima nisu stroge ekološke norme poput država zapadnog Balkana. Ali problem s našim regionom je niska kupovna moć, odnosno mnogima su i dalje nedostižni automobili sa EURO 5 normom pa se odlučuju za jeftinije polovnjake.
Zato Karpinski apeluje na nemačke vlasti da nešto učine, u prvom redu da pomognu u razvoju hardvera koji bi vozila sa EURO 5 normom prebacio u ekološku kategoriju EURO 6.
"To bi stabilizovalo tržište polovnjaka, umirilo kupce, pomoglo opstanak trgovaca polovnih vozila, a bili bi ispunjeni i kriterijumi zaštite čovekove okoline", tvrdi predsednik Udruženja trgovaca vozila Nemačke.
Kako mislimo da je nemoguće da se to desi, može se očekivati pad cena ovih modela, pa ne bi bilo loše da proverimo kako stojimo za rezervama u "slamaricama".