"Ljudski faktor je krivac za čak 90 odsto saobraćajnih nesreća"
Svi modeli koji budu 2021. i kasnije imali svoje premijere moraće da imaju čak 11 naprednih bezbednosnih sistema, najavila je Evropska komisija.
Očigledno da bezbednosni napredak koji automobili postižu svake godine nije dovoljan kada je u pitanju izvršni organ Evropske unije. Zbog toga je u proceduru usvajanja upućen novi zakon u kome stoji da će svi novi automobili od 2021. morati da imaju čitav set bezbednosnih sistema.
Ovo se ne odnosi na sve nove automobile koji će se tad prodavati, već samo na one koji će se te godine premijerno predstaviti.
Neke od ovih sistema već imaju mnogi novi automobili, poput AEB-a, automatskog uključivanja sva četiri migavca u slučaju opasnosti, kao i kamere koja snima saobraćajne znake sa ograničenjima brzine.
Sistem autonomnog kočenja u slučaju opasnosti (AEB) mnogi smatraju najznačajnijim još od instaliranja pojasa u automobilima. Prema podacima analitičarskih kuća, ovaj sistem smanjuje broj saobraćajnih nesreća u kojima jedno vozilo naleće od pozadi na drugo za čak 38 posto. Takođe, AEB zaustavlja vozilo i u slučaju detekcije pešaka ili biciklista.
Biće zanimljivo videti sisteme za detekciju alkoholisanosti i umora vozača.
Osim što će ovi modeli biti svakako sigurniji, oni će biti i skuplji, a mnogi se plaše da će implementacijom svih ovih tehnologija automobili ograničiti vozačke slobode.
Novi propisi su deo projekta Evropske Unije "Vizija nula", čiji je cilj da se do 2050. broj izgubljenih života ili teških povreda u saobraćajnim nesrećama svede na "nulu". Plan je i da se do 2030. broj žrtava smanji za 50 odsto sa brojke od 23.500, koliko je ljudi poginulo u saobraćajnim nesrećama 2014. u EU.
Prema rečima predstavnika Evropske komisije, ljudski faktor je krivac za čak 90 odsto saobraćajnih nesreća, te da će ovi obavezni sistemi smanjiti broj saobraćajnih nesreća i "otvoriti put" za automobile bez vozača.
Evo i kompletnog spiska:
1. Napredno automatsko kočenje
2. Sistem blokiranja vožnje pod uticajem alkohola
3. Sistem za nadzor umora i pažnje vozača
4. "Crna kutija"
5. Sistemi signaliziranja u slučaju opasnosti (naglo kočenje)
6. Zaštita pešaka celim prednjim krajem uz unapređene sigurnosne pojaseve
7. Povećane zona udara za pešake i bicikliste, sigurnosna stakla
8. Inteligentna asistencija preporučene brzine
9. Sistem držanja automobila unutar trake
10. Zaštita putnika pri bočnom sudaru
11. Kamera za vožnju u rikverc ili zadnji senzori
Koje je vaše mišljenje o ovom predlogu EU? Pišite nam u komentarima…