Sistem za "inteligentno ograničenje brzine" smanjiće broj saobraćajnih nesreća za 30 odsto
U gradu 30-40-50, na magistralnom 80-90, na autoputu 130 – i ni kilometar brže.
Poslanici Evropskog parlamenta usvojili su predlog Evropske agencije za bezbednost saobraćaja, po kom će svi novi automobili dobiti poseban sistem za ograničenje brzine.
Ova mera bi trebala da zaživi u roku od tri godine, a odnosi se na modele koji će se prodavati na teritoriji EU.
I na svim autobanovima do 130 km/h?
Pod imenom Intelligent Speed Assistance (ISA), krije se sistem koji prepoznaje saobraćajne znakove i povezan je sa GPS-om. Na taj način moguće je automatski ograničiti maksimalnu snagu i brzinu automobila, čime bi se sprečila prekoračenja.
Pre nego što sistem ograniči snagu i brzinu, vozač će biti upozoren.
Na ovaj način, prema proceni ove agencije, broj saobraćajnih nesreća će se smanjiti za 30 odsto, a mogli bi biti spašeno 25.000 života u prvih 15 godina primene.
Inače, ISA se razlikuje od inteligentnog limitera brzine, koji već sad poseduju neki modeli za tržištu. Ovaj sistem ograničava brzinu na osnovu znakova, ali ga je moguće deaktivirati, u slučaju potrebe, jačim pritiskom na papučicu gasa.
Nedavno je najavljeno da će svi novi automobili, koji će se već od sledeće godine prodavati u EU, Japanu i u još nekim zemljama, morati da imaju sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti (AEB).
Svi ovi sistemi će smanjiti i nivo izduvnih gasova, a idu u korist električnim automobilima kojima velike brzine najviše utiču na autonomiju. Takođe, sve ovo je i uvod u svet autonomne vožnje, u kome će "vladati" vozila autonomnog nivoa "pet".