• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Toblerone ostaju bez zaštitnog znaka – Materhorna

Autor Nikolina Damjanić

Pošto se dio proizvodnje popularne čokolade seli u Slovačku, po švajcarskim zakonu o brendiranju zemlje "Toblerone" moraju da uklone prepoznatljivi logo planinskog vrha Materhorn i zamjene ga neutralnim.

 shutterstock_1023064717.jpg Izvor: Shutterstock

Slika planinskog vrha Materhorn biće uklonjena sa pakovanja Toblerona nakon što se dio proizvodnje čokoladice preseli van Švajcarske, što znači da je u suprotnosti sa marketinškim ograničenjima koja se odnose na upotrebu švajcarske ikonografije.

Planina visoka 4.478 metara , čiji skoro simetričan piramidalni vrh odražava oblik čokoladne pločice od badema i meda, biće zamjenjena opštijim alpskim vrhom, rekao je američki vlasnik konditorskog brenda, „Mondelez“.

„Redizajn ambalaže uvodi modernizovan i aerodinamičan planinski logo koji je u skladu sa geometrijskom i trouglastom estetikom“, rekao je portparol „Mondeleza“ za Argauer cajtung. Na pakovanju Toblerona će sada stajati „osnovano u Švajcarskoj“, a ne „proizvedeno u Švajcarskoj“.

Zakon o „švajcarstvu“ uveden 2017. ograničava upotrebu belog krsta nacionalne zastave na crvenoj pozadini, kao i drugih pokazatelja švajcarskog porekla, u prehrambenim proizvodima, industrijskim proizvodima i uslugama.

Da bi se namirnice plasirale na tržište kao „proizvedene u Švajcarskoj“, 80 odsto sirovina mora da se dobije iz zemlje i da se većina prerade tamo odvija. Za mlijeko i proizvode na bazi mlijeka, potrebna kvota je sto odsto, sa izuzecima za sastojke koji se ne mogu nabaviti iz Švajcarske, kao što je kakao.

Istraživanja su pokazala da se određeni proizvodi označeni kao „made in Switzerland" prodaju po cijeni 20 odsto višoj od uporedive robe drugog porekla, pri čemu prodajna cijena raste i do 50 odsto za luksuzne artikle.

Od 1908. Toblerone se proizvodi u glavnom gradu Švajcarske, Bernu, čija je heraldička životinja – medvjed – skrivena unutar slike Materhorna na ambalaži.

Naziv poslastice je kombinacija prezimena pronalazača izgleda čokolade, Teodora Toblera, i torone, nugat poslastice od prženog badema tipične za božićne tradicije u jugozapadnoj Evropi.

U 2016. godini, Toblerone je osvojio naslove kada je povećao praznine između trouglastih komadića čokolade na pločicama koje se prodaju u Velikoj Britaniji, navodno da bi mogao da proda manju gramažu po istoj ceni, ali po težini smanjenoj. Godinu dana kasnije, „Mondelez“ je takođe smanjio težinu Toblerona trouglića na tržištu u Njemačkoj, tako što je broj trouglova smanjio sa 15 na 11.

Takve „kontroverze“ garantovale su brendu slobodan marketing, pri čemu je prodaja navodno rasla uprkos navodnom gnevu među kupcima. Čokolada je vraćena u prvobitni oblik 2018. godine.

„Mondelez“, koji je vlasnik Toblerona od 2012. godine, najavio je prošle godine da će od kraja 2023. preseliti dio proizvodnje u svoju fabriku u Slovačkoj, gdje takođe proizvodi brend čokolade Milka prvobitno, takođe napravljen u Švajcarskoj.

(RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

NAJNOVIJE

Dnevni horoskop