Desetine popularnih aplikacija za iPhone, tajno prate korisnike i šalju njihove informacije kompanijama koje ih koriste u marketinške svrhe.
Ovo je pokazalo istraživanje koje je sproveo "Vol strit žurnal" (Wall Street Journal).
Nakon što korisnici daunloduju određene aplikacije, više od polovine igara i programa za mobilne telefone prikupljaju i šalju podatke privatnim kompanijama. Kada prikupe informacije o korisnicima, kompanije im šalju personalizovane reklame pomoću kojih zarađuju više novca nego inače, piše "Vol strit žurnal".
Istraživanje je pokazalo da od 101 testirane aplikacije čak 56 otkrivaju kompanijama broj korisnika, 47 otkriva lokaciju mobilnog telefona, a pet daje informaciju o starosti vlasnika.
Istraživači su otkrili da iPhone kompanije Apple, šalje više privatnih podataka o korisniku nego Google Android, iako su obe kompanije obećale da to nikada neće činiti.
Istraživanje je obavljeno u SAD, ali se odnosi i na korisnike širom svijeta koji daunloduju ove aplikacije.
Majkl Bejker iz udruženja "Mobajl marketing asosiješn" (Mobile Marketing Association) je rekao da kompanije vide prednost u reklamiranju putem mobilnih telefona jer su oni uvijek uz potencijalne kupce.
U istraživanju se takođe navodi da korisnici mobilnih telefona nemaju mogućnost da zaustave prikupljanje njihovih podataka, za razliku od kompjutera gdje se jednostavno može isključiti softver za prećenje, poznat kao 'cookies'.
Tako, na primjer, Igra Angry Birds podatke o korisnicima mobilnih telefona otkriva kompaniji "Elektronik arts".
Popularna muzička aplikacija "Pandora" prikuplja podatke kao što su mjesto i starosna dob korisnika mobilnog telefona i šalje ih velikoj mreži oglašivača.
Aplikacije su postale popularne pojavom "pametnih" telefona, i kada je kompanija Apple pokrenula svoju onlajn prodavnicu aplikacija. Broj postojećih aplikacija je veći od 300.000. Google ima više od 100.000 aplikacija. Zarada od prodaje ovih aplikacija širom svijeta se procjenjuje na pet milijardi evra.
(Fonet)