• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Predstavljen "Dejli" - novine za iPad

Medijski magnat Rupert Mardok predstavio je u srijedu u Gugenhajm muzeju u Njujorku novi dnevnik namijenjen isključivo korisnicima iPada kompanije Apple.

 Predstavljen "Dejli" - novine za iPad Izvor: MONDO

Novine su nazvane "Dejli" i prema mišljenju nekih stručnjaka, mogle bi da predstavljaju prekretnicu u izdavaštvu ili način za oživljavanje smanjene prodaju novina.

Naslovna strana prvog broja prenosi događaje u Egiptu.

List je dostupan samo u Sjedinjenim Američkim Državama, a prodavaće se putem pretplate od 99 centi za jednu sedmicu, dok će godišnja pretplata biti 39,99 dolara.

"Nije nam potreban papir, štamparske prese vrijedne milione dolara, kamioni za razvoženje novina. Uštedu na tome poklanjamo čitaocima koji će za to platiti samo 14 centi dnevno", rekao je Mardok na predstavljanju novina.

Na primjer, dnevnik "Volstrit džornal" (The Wall Street Journal ), koji takođe izdaje Mardokova kompanija "Njuz korporejšn" (News Corporation), košta na kioscima u SAD dva dolara, dok pogodnija mjesečna pretplata izađe 9,99 dolara.

"Dejli" će prve dve sedmice biti besplatan za čitaoce zahvaljujući sponzorstvu kompanije "Verizon".

Novine će obuhvatati nabolje teme iz bulevarskih listova i ozbiljne štampe.

Vodeći urednici potiču iz britanskog bulevarskog lista "San" (The Sun) i iz američkog dnevnika "Njujork post" (The New York Post), koji su u vlasništvu "Njuz korp."

List je multimedijalni - članci su dopunjeni video snimcima, infografikom i fotografijama visoke rezolucije.

Namjera tvoraca novog lista je da bude što više interaktivan. Smatra se da je projekat je potvrda Mardokove rješenosti da pomjeri novinarstvo van oblasti štampe.

On je na ideju koncepcije specijalnih novina došao pošto je vidio rezultate istraživanja, prema kome, čitaoci provode više vremena u čitanju sadržaja svojih iPadova nego u surfovanju Internetom.

"Njuz korporejšn" je u pripremi dnevnika tijesno sarađivala sa proizvođačem iPada kompanijom Apple.

U predstavljanju lista trebalo je prije dvije sedmice da učestvuje i Stiv Džobs, zbog čijih zdravstvenih problema je predstavljanje novina i odloženo za dvije nedjelje. Džobsa je predstavljao potpredsjednik kompanije za internet usluge Edi Cue.

U vlasništvu Mardokove kompanije "Njuz korporejšn" su dnevici "San", "Njuz of vorld" (News of the World) i "Tajms" (The Times) u Britaniji, a u SAD, pored lista "Volstrit žurnal" i informativna televizija "Foks njuz" (Fox News).

U televizijskoj kompaniji "Bi-skaj-bi" (BSkyB) ima udio od 39 odsto.

Apple je tablete iPad počeo da prodaje početkom aprila prošle godine, a već prošle godine je prodato 13 miliona primjeraka, dok se ove godine očekuje prodaja 36 miliona.

Neki izdavači već izdaju specijalne verzije svojih časopisa za iPad, prenijele su agencije.

Medijski magnat veruje da će iPad potpuno promjeniti "igru". Ukoliko bi se pomenuta predviđanja ispunila, taj uređaj bi krajem ove godine moglo imati blizu 50 miliona ljudi.

Mardokova vizija je svijet, u kome svako domaćinstvo ima iPad jer je to uređaj koji im donosi vijesti i aktuelne informacije.

Ukoliko bi se samo pet odsto od tih 50 miliona vlasnika iPada pretplatilo na "Dejli", to bi bilo dva i po miliona čitalaca, prenijele su svjetske novinske agencije.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS