• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook će ipak postati "telefonski imenik"?

Samo što se slegla prašina oko narušavanja privatnosti korisnika na Facebooku, to pitanje se ponovo otvara.

 Facebook će ipak postati "telefonski imenik"? Izvor: MONDO

Facebook je u utorak, u pismu Kongresu, objavio da njihovi planovi koji podrazumijevaju odobravanje pristupa "trećoj strani" ličnim podacima korisnika, kao što su broj telefona ili adresa, napreduju.

U pismu upućenom kongresmenima Edvardu Markiju i Džou Bartonu, koji su ranije izrazili zabrinutost zbog planova Facebooka da odobri pristup ličnim podacima korisnika, zvaničnici kompanije ponovili su obećanje da će odluku o tome da li će privatni podaci biti stavljeni na raspolaganje programerima koji razvijaju aplikacije, ili čak nekim drugim sajtovima, donositi isključivo korisnici.

Edvard Marki ranije je rekao da "privatne informacije moraju biti zaštićene, da Facebook ne bi postao telefonski imenik".

Ipak, ne djeluje kao da Facebook planira da ozbiljno "skreše" ambiciozan plan u vezi sa razmjenom informacija.

"Mi još nismo odlučili kada ćemo i da li ćemo odobravati pristup brojevima mobilnih telefona i adresama korisnika", navodi se u pismu. "Sada procjenjujemo da li i na koji način možemo da poboljšamo vidljivost zahtjeva za dobijanje dozvole za pristup kontakt informacijama korsnika. Takođe, razmatramo i mogućnost dodatnog informisanja i edukacije samih korisnika na tu temu."

Facebook je ranije već izazvao ozbiljan revolt korisnika kada su gotovo preko noći promijenjena bezbjednosna podešavanja, tako da su uputstva postala previše komplikovana za prosječnog korisnika.

Bura se poslije nekog vremena stišala, a kako će javnost reagovati ovaj put ostaje da se vidi.

"Facebook polako zagrijava vodu, a mi smo žabe. Dok primjetimo da nas 'koža peče' biće kasno, a naša privatnost biće nepovratno izgubljena", kaže Helen Popkin, ekspert MSNBC-ja za telekomunikacije.

"Ovo je uobičajena taktika kompanije Facebook: najavite neki potez, pa odluku povučete pod parolom 'naša greška', pa je sprovedete u djelo čim se prašina slegne", kaže ona.

Ipak, nije sve tako crno. A nije naročito ni komplikovano, i podpredsjednik kompanije Facebook za globalne komunikacije Eliot Šrag je u jednoj stvari potpuno u pravu: "Ako ne želite da Facebook dijeli vaše lične podatke, nemojte da ostavljate lične podatke na Facebooku."

Kraj priče.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS