Novi mediji su fenomen koji je u proteklih nekoliko godina promijenio svijet, zaključak je New Media Summita koji je u srijedu održan u Beogradu.
U Beogradu je održan New Media Summit, skup u organizaciji ABC Srbija i Business Dialogue, uz podršku Uprave za digitalnu agendu, USAID-a i IREX-a. Samit je otvorila Jasna Matić, državna sekretarka za Digitalnu agendu, koja je u obraćanju učesnicima istakla da su novi mediji fenomen koji je promijenio naše živote u proteklih nekoliko godina i koji će tek postati veliki globalni fenomen.
Glavni izazov sa kojim će se suočiti mediji jeste prilagođavanje onlajn sadržaja potrebama korisnika koji informacije žele da dobijaju brzo i u pokretu putem savremenih, smart uređaja, rečeno je danas na drugom panelu regionalnog samita posvećenog novim medijima.
Glavni i odgovorni urednik BBC Online Newsa Stiv Herman je istakao da se fokus korisnika pomjera sa desktop na mobilne uređaje koje koriste za pristup Internetu i da je to izazov na koji moraju da odgovore mediji adekvatnim sadržajem i aplikacijama prilagođenim tim uređajima.
Kada je riječ o mobilnim telefonima, Herman je naveo da se za 40 do 50 odsto povećao pristup sajtovima sa vijestima putem ovih uređaja.
Prema njegovim riječima, glavni razlog za to je brzina dolaska do informacija, potom mogućnost da se informacije dijele na društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter, kao i pristup lokalnim vijestima, u zavisnosti od mjesta gdje se korisnik nalazi.
O sve većem broju korisnika smart uređaja govori i podatak da se u periodu od 2010. do 2015. godine očekuje povećanje pristupa Internetu putem smart uređaja sa 20 na 39 odsto.
Direktor Funkcije za marketing i prodaju Direkcije za komercijalne poslove Telekoma Srbija Jelena Stojanović je navela da su glavne prespektive ove kompanije u domenu razvoja IPTV usluge ponuda premium sadržaja, nadograđivanje usluge drugim servisima, kao i povećanje broja kanala i sadržajnija Video on Demand usluga.
Prema njenim riječima, neophodan je i razvoj usluge plaćanja putem IPTV-a, a u skladu sa tim i adekvatno digitalno oglašavanje.
Stojanovićeva je dodala da će poseban značaj imati prelazak sa analognog na digitalno emitovanje televizijskog programa, koji još više treba da unaprijedi ove usluge.
Ona je podsjetila da je Telekom Srbija bio prvi operator koji je uslugu IPTV ponudio još 2008. godine, a da sada, između ostalog nudi 152 TV i osam radio programa, dok video na zahtjev galerija sadrži više od 600 naslova.
(Tanjug)