Pristupanje društvenim mrežama preko mobilnih telefona povećano je u prosjeku za 44 odsto u posljednjih 12 mjeseci.
U jednom od svojih posljednjih istraživanja, analitičari istraživačke kompanije comScore objasnili su taj rast ekspanzijom tržišta smartphone modela i optimizacijom veb sajtova za tu vrstu upotrebe.
Tokom septembra 2011. godine je 55,1 milion korisnika lokalizovanih u pet evropskih zemalja, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Španiji i Velikoj britaniji, pristupalo društvenim sajtovima ili blogovima, što predstavlja oko 23,5 odsto svih korisnika mobilnih telefona u tim oblastima. U 48,6 odsto slučajeva se radilo o svakodnevnim pristupima.
Za 31,3 miliona tih korisnika, pristup je, kako je procijenjeno, obavljan sa mobilnog navigatora, dok je usvajanje posebnih aplikacija udvostručeno na 24,2 miliona.
Procijenjeno je i da je 39 miliona korisnika Facebooka išlo tokom septembra na taj sajt sa mobilnog telefona, što predstavlja rast od 54 odsto.
Podaci u vezi sa Twitterom su još impresivniji, jer je comScore objavio godišnji rast od 115 odsto zahvaljujući cifri od 8,6 miliona korisnika koji su imali pristup mobilnoj verziji tog sajta.
Procijenjeno je i da treća društvena mreža, profesionalna - LinkedIn, sa 2,2 miliona pojedinačnih posjetilaca, zabilježila rast od 134 odsto u periodu između septembra 2010. godine i septembra 2011. godine.
(Tanjug)