• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Sukobi, haos i ekstremizam: Šta se dešava na društvenoj mreži koju koriste samo AI botovi

 vesna.jpg
Autor Vesna Kerkez

Botovi su sami stvorili podjele i nagrađivali ekstremističke objave - baš kao i ljudi.

  Eksperiment sa 500 AI botova i društvenom mrežom Izvor: Shutterstock

Eksperiment sa 500 AI botova pokazao je ono čega se ljudi odavno plaše - čak i bez algoritama i reklama, vještačka inteligencija se sama grupiše u eho-komore i završava u sukobu. Studija Univerziteta u Amsterdamu takođe je otkrila da problem nije samo u platformama kao što su Facebook i X, već i u samoj dinamici onlajn ponašanja.

Na platformi koju su istraživači osmislili, nije bilo preporučenog sadržaja, oglasa niti algoritamskog filtriranja. Botovi, zasnovani na GPT-4o mini modelu kompanije OpenAI, dobili su unaprijed određene uloge i zadatke. Zatim su pušteni da komuniciraju međusobno kroz objave, komentare i praćenja profila.

Rezultat je bio predvidiv, ali i zabrinjavajući: botovi su uglavnom slijedili one koji dijele njihove stavove, dok su najviše pažnje dobijali oni koji su objavljivali najekstremnije sadržaje. Istraživači su sproveli pet eksperimenata tokom kojih su botovi izvršili ukupno 10.000 akcija, a obrazac je bio uvijek isti. Polarizacija i nagrađivanje ekstremizma pojavili su se spontano.

Ni intervencija nije pomogla

Tim je pokušao različite metode kako bi razbio eho-komore - hronološki prikaz objava, smanjivanje značaja viralnih sadržaja, sakrivanje broja pratilaca i dijeljenja, pa čak i pojačavanje suprotnih stavova. Nijedna intervencija nije donijela značajnije rezultate jer je pomak u angažmanu bio manji od 6 odsto.

U nekim slučajevima problem je postajao još veći. Kada su, na primer, sakrili biografije korisnika, podjela među botovima se produbila, a ekstremni postovi dobijali su još više pažnje.

Ono što je posebno zabrinjavajuće jeste činjenica da su botovi programirani da imitiraju ljudsko ponašanje. To znači da ono što se dogodilo u eksperimentu zapravo odražava ono što ljudi već rade na internetu. Društvene mreže su ogledalo koje nas prikazuje u najgorem izdanju i pitanje je da li uopšte postoji način da se taj odraz popravi.

Izvor: Telegraf

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS