Da li imate utisak da TV iznenada samostalo pojača ton kada su reklame? Da? To je samo trik TV stanica, koje pokušavaju da vam privuku pažnju.
Ovih dana kako u našoj zemlji, tako i u svijetu dosta se priča o sve dužim reklamnim blokovima tokom emitovanja programa, posebno filmova na domaćim kanalima. Ipak, pojavljuje se i novi problem pretjerano glasnih reklama, koje same pojačaju ton ili se makar nama tako čini.
U Americi su preglasne reklame jedan od najčešćih razloga zbog kojih se Amerikanci žale svom regulatornom tijelu za zaštitu prava, a od 13. decembra to tijelo je zatražilo da se preglasne reklame konačno sankcionišu. Inicijativu da se ovaj zakon izglasa i primjeni podržale su dvije najveće američke asocijacije i to Nacionalna Asocijacija Emitera i Nacionalna Kablovska i Telekomunikaciona Asocijacija.
Zakon o sprječavanju samostalnog pojačavanja tona tokom emiovanja reklama biće donijet do kraja godine, kada će gledaoci TV-a u Americi konačno moći a zaborave na trčanje po daljinski kako bi smanjili “napanjene” reklame.
Početkom decembra hrvatski HRT donio je odluku da ne prekida emitovanje filmoa i serija reklamnim blokovima. Dobro bi i nama došao par ovakvih zakona, zar ne?
(MONDO)