Izmjene Zakona o oglašavanju na internetu omogućiće Facebooku da i djeci plasira reklame poznate kao ciljano oglašavanje.
![Facebook će i djecu zasipati reklamama! Facebook će i djecu zasipati reklamama!](https://static.mondo.ba/Picture/8766/png/za-vesti.png)
Zahvaljujući izmjenama američkog Zakona o oglašavanju i nekim drugim aktima koja se tiču onlajn prava djece u Americi, Facebook je konačno dobio šansu da i djeci do 13 godina ponudi tzv. ciljano oglašavanje.
Na osnovu njihovog ponašanja, onoga što gledaju, koga i šta lajkuju, o čemu pišu i o čemu se interesuju, Facebook će napraviti svojevrstan “marketinški profil“ svakog djeteta i na osnovu njega će biti ponuđen oglasni sadržaji. Na taj način izbjeći će se kršenje Zakona o onlajn pravima djeteta i zaštiti podataka, jer se neće direktno prikupljati lični podaci nijednog korisnika uzrasta od 13 godina ili mlađih.
Kontekstualno ciljano oglašavanje zasniva se na prikupljanju podataka o korisnicima na osnovu njihovog onlajn ponašanja, ali ne i direktnog prikupljanja ličnih podataka. Prate se geolokacijski servisi, poput tagovanih fotografija, Forsquare prijava, Twitter lokacija i drugih servisa i na osnovu njih, zajedno sa podacima dobijenim iz javno dostupne komunikacije korisnika plasiraju se reklame odgovarajuće sadržine.
Alan Simpson, zamjenik direktora Dečije onlajn advokastke mreže u SAD, rekao je američkim medijima da izmjene Zakona o oglašavanju na internetu nisu sporne, niti narušavaju bilo čija prava, ali da mu se dio oko kontekstualnog oglašavanja ne dopada uopšte i da su lobisti onlajn marketinških agencija, ipak odnijeli pobjedu.
Prije nego što otpočne oglašavanje primjereno dječijem uzrastu, Facebook će morati da kreira niz novih aplikacija i servisa, koji će djeci morati nepogrešivo da nude isključivo sadržaj primjeren njihovom uzrastu.
Recimo, ako dijete postavlja slike fudbalera i piše o fudbalu u svojim statusima i porukama, Facebooku će biti dozvoljeno da plasira reklame o prodaji lopte kao igračke ili fudbala u vidu društvenih ili video igra, ali neće smjeti da dovodi fudbal u vezu sa kockanjem ili onlajn klađenjem, sa kojima se fudbal često povezuje.
Ono što ohrabruje roditelje u cijeloj ovo priči, kojima se ideja o "dječijem" reklamiranju uopšte ne dopada, jeste to da će kontrolu reklamnog sadržaja namijenjenog djeci na Facebooku voditi izuzetno stroga američka regulatorna tijela. Ona su beskompromisna po pitanju zahtijeva o bezbjednosti i sigurnosti djece, kako na internetu, tako i na toj društvenoj mreži.
(MONDO)