• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Google dobio konkurenciju: Blekko pretraživač

Njegovi kreatori vjeruju da su napravili odličnu alternativu velikom Googlu, ali su realni i šansu ne traže na tržištu računara, već kod tableta.

 Google dobio konkurenciju: Blekko pretraživač Izvor: MONDO

Surfovanje na tabletima je drugačije nego na personalnim računarima, što Blekko vidi kao priliku koju želi da iskoristi sa novim prozivodom nazvanim Izik. To je pretraživač napravljen posebno za Apple iPad uređaje i za tablete koji imaju Android softver.

Izik, čije je ime podsjećanje na velikog naučnika 17. veka Isaka Njutna, pušten je na tržište petog januara kao besplatna aplikacija za iPad i Android tablete.

Ono što je posebno u odnosu na konkurenciju, Izik pokazuje rezulate pretrage u tri kategorije koje se lako pomjeraju prstom po ekranu. Korisnici mogu da pomjeraju kategorije vertikalno, kako bi videli različite kategorije u vezi sa zahtjevom koji su ukucali. Moguće je pomeranje i horizontalno, kako bi se pojavilo više kapsula unutar svake kategorije.

Osnivač i izvršni direktor Blekka Rič Skrenta kaže da je Izik dijelom pretraživač, dijelom magazin, a dijelom alat za istraživanje.

Kada se u Izik ukuca riječ Apple (jabuka) dobijaju se rezultati koji su sortirani po kategorijama, kroz koje je navigacija laka - najvažniji rezultati, slike, vijesti, komentari... Većina rezultata i fotografija se odnosi na kompaniju Apple ili na voćku jabuku. Kada se isti pojam ukuca u najpoznatiji pretraživač Google, prvo se dobijaju Google mape sa lokalcijama najbližih prodavnica Apple prozivoda. Na prvoj strani su uglavnom plavom bojom označeni linkovi ka drugim sajtovima.

Skrenta vjeruje da će internet pretraživači morati da se promijene i pretrpe prilagođavenje tabletima, jer njih sve više ljudi koristi i to mnogo češće nego laptopove. Prema nekim podacima, od aprila 2010. godine, kada je debitovao tablet iPad, prodato je više od 100 miliona takvih uređaja, dok je pala prodaja tradicionalnih PC i laptop računara.

Skrenta iz Blekka vjeruje da je samo pitanje vremena kada će tehnološki napredak koji su donijeli tableti udariti tržište internet pretraživača i kada će ljudi promijeniti svoje “Google navike”. Google je do sada uspijevao da očuva dominaciju i na tabletima, uglavnom zato što se oni prodaju sa već instaliranim pretraživačem te kompanije i pripadajućim aplikacijama. Ali, forma i algoritmi koje Google koristi za tablete i za laptopove su praktično isti.

Skrenta smatra da je malo vjerovatno da će kompanija Google promijeniti taj pristup, s obzirom na to da veći dio zarade gigantu i dalje donosi onlajn reklamiranje na tradicionalnim personalnim računarima.

Blekko još nije ni blizu Google konkurenta, ali ima lojalne korisnike, privlači oko 12 miliona posjeta mjesečno i ima upisanih oko 50 miliona dolara od investitora među kojima je glumac Ešton Kučer, ali i Yandex, ruski pretraživač koji je u zemlji iz koje dolazi popularniji i od famoznog Google pretraživača.

(MONDO - agencije)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS