• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Posljednja šansa za BlackBerry...

Kanadska kompanija RIM (Research in motion) predstaviće 30. januara, novu seriju BlackBerry 10 telefona nakon pauze od gotovo dvije godine.

 Posljednja šansa za BlackBerry... Izvor: MONDO

Ova premijera može se shvatiti kao povratak nekadašnjeg giganta na zahtjevno tržište mobilnih telefona. BlackBerry je prije nekoliko godina držao oko 50 odsto tržišta Sjeverne Amerike, ali je nakon pojave smart telefona sa ekranima osjetiljivim na dodir, uz ogroman rast Android platforme, i sveprisutnom kompanijom Apple sa iOS uređajima, pao na ispod pet odsto.

Ovo je jedan od najvećih i najbržih padova što se udjela na tržištu nekih uređaja tiče u istoriji svih kompanija, koje se bave proizvodnjom ne samo mobilnih, nego i pametnih telefona.

Dugo najavljivana serija BlackBerry10, odlagana nekoliko puta, najzad će biti predstavljena u Njujorku na događaju koji mediji u Americi izjednačavaju sa promocijama novih iPhone telefona.

Novi predsjednik kompanije, Torsten Hajns, predstaviće dva nova telefona, od kojih će jedan prvi put kod BlackBerry uređaja imati samo ekran osjetljiv na dodir, dok će drugi zadržati prepoznatiljivu QWERTY tastaturu, po kojoj su ovi uređaji i postali poznati prije par godina.

Da RIM ovo vidi kao svoju veliku šansu, pokazuje i odluka kompanije da tokom Superboula, finala prvenstva u američkom fudbalu, emituje prvu reklamu za novi BlackBerry OS i prateće uređaje. Ova reklama se već uveliko najavljuje, da ne kažemo reklamira u američkim medijima, pa se od nje očekuje da, makar zainteresuje korisnike za BlackBerry, ako ih ne navede na kupovinu. Treba napomenuti i to da jedna sekunda bilo kog reklamnog bloka tokom Superboula košta više od milion dolara!

Kako se približavala prezentacija novih telefona, tako su i akcije BlackBerryja rasle, i od kraja septembra vrijednost im je veća za čak 178 odsto, s tim što su tada iznosile nešto ispod deset dolara, tako da, sem procentualnog, njihov rast nije vrijednosno toliko velik.

Prošlu godinu je RIM završio sa svega 4,7 odsto udjela na globalnom tržištu mobilnih telefona, dok Apple i uređaji sa Android platformom drže više od 90 odsto tržišta.

RIM je dugi niz godina poslovnu strategiju bazirao na saradnji s velikim korporacijama, koje su zbog visokog nivoa bezbjednosti kupovale telefone za zaposlene, dok su aplikacije i zabava bile u drugom planu. Međutim, pojava novih Samsung i HTC uređaja na Androidu, dovela je do toga da čak i velike korporacije počnu da okreću glavu od BlackBerryja.

Da bi ubijedio moćne korporacije da povratak na tu platformu, ipak jeste veoma moguć, Hajns je sa šefom marketinga Frenkom Bulbenom proputovao tokom prošle godine cijeli svijet u nadi da će najviše rukovodice tih kompanija ubijediti da ostanu uz RIM.

Samsung se iz nekog razloga na američkom tržištu osetio ugroženim, pa je nedavno objavio i uveliko emituje reklamu u kojoj obične, a posebno poslovne korisnike mobilnih telefona navodi da kupe Samsung Galaxy S3 ili Galaxy Note 3 smartfone, umjesto BlackBerryja.

Procjenjuje se da će kanadska kompanija u fiskalnoj godini, koja počinje u martu, isporučiti 51,6 miliona novih telefona, od čega 29,8 miliona novih BlackBerry 10 uređaja. Primjera radi, Apple je samo tokom posljednjeg tromesečja 2012. godine prodao 47,8 miliona iPhone uređaja.

Put je težak, posebno put povratka, ali se nadamo da se BlackBerry odlično pripremio. Sve manje od toga dovešće firmu do kraha, to je sve izvjesnije.

(MONDO - agencije)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS