Korisnici za druženje na mrežama i dalje najradije biraju Facebook, ali je po novom istraživanju Google+ na samo 12 odsto zaostatka.
Portal TechCrunch objavio je zanimljivo istraživanje kompanije Janrain, prema kojem oko 46 odsto svih prijava na društvene mreže u svijetu otpada na Facebook. Google+ je trenutno na oko 34 odsto. Drugi kvartal (tromesječje) zaredom Google+ napreduje, dok Facebook pada. Najveća društvena mreža pala je za oko deset odsto od oktobra 2012, dok je Google+ za tačno toliko naprdovao.
Google+ nas je već iznendaio, kada je odjednom izbio na drugo mjesto po popularnosti.
Razlog za ovakav razvoj situacije sa logovanjem na društvene mreže leži dijelom u činjenici da korisnici više vjeruju Google kompaniji, a drugim zbog toga što je ta kompanija neke svoje servise integrisala sa Google+ nalogom, pa htjeli ne htjeli korisnici moraju da se logiju preko njih. Prema navodima kompanije Janrain očekuje se dalji rast Google+ mreže, jer će kompanija najvjerovatnije sve svoje servise “združiti“ sa Google+ servisom, preko kojeg će se vršiti priključivanje.
Na kraju kvartalnog izvještaja Junrain navodi da i geografska pripadnost utiče na to koja se mreža koristi. Tako se, na primjer u Holandiji Hyves izdvojio kao najveća mreža po broju pristupa (ogins) dok je Orkut kompanije Google najpopularniji u Indiji i Brazilu. Rusija, Kina i Japan, takođe imaju svoje omiljene mreže, koje su daleko popularnije od Facebooka, Twittera i LinkedIna.
(Marko Čavić, MONDO)