• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Google obmanjuje i nas i konkurenciju!

Evropska komisija je saopštila da je kompanija Google kroz Search funkciju favorizovala svoje servise i nanijela štetu konkurentima.

 Google obmanjuje i nas i konkurenciju!  Izvor: MONDO

Istraga je trajala gotovo dvije godine, od oktobra 2010. Evropska komisija je ustanovila da je kompanija Google namještala rezultate pretrage, koristeći ih za promociju svojih servisa. Ovu vijest objavio je Financial Times, uz napomenu da slijedi mučan period za kompaniju, koja će pokušati da se vansudski poravna sa Evropskom komisijom. Prvo će, ipak, morati javno da prizna sve ranije iznijeto, što je možda, najteže od svega što Google mora da uradi.

Google do kraja ove nedjelje (14. april) mora pismeno priznati sve što je, po zaključku izvještaja Evropske komisije, nelegalno uradio. Očekuje se da će kompanija to uraditi vrlo brzo, kako bi se eventualno zaštitila od formalne optužnice i ogromne novčane kazne. Sem toga, Google će ponuditi neku vrstu pogodba za EK, u pokušaju da ublaži cijelu situaciju.
Šta je to Google zgriješio?
Komisija je ustanovila da je Google prilikom prikazivanja rezultata pretrage promovisao svoje internet servise i nije pravio jasnu razliku između klasičnih razultata pretrage i promovisanih rezultata (u koje spadaju Mail, Maps, Drive, Calendar i svi drugi servisi koje Google nudi korisnicima).

Recimo, kada tražite informacije o Android Cloud aplikacijama najčešće će vam pri vrhu rezultata iskočiti Google Drive. Aplikacija je relativno nova i nije toliko razvijena, poput konkurentskog Dropboxa ili Boxa, ali se, zbog Google promocije svojih servisa nalazi izlistana prije konkurenata. Na taj način direktno je prekršena odredba o konkurentnosti na tržištu i Google aplikacija stavljena u “nadređeni” položaj, iako za to nema pokriće.

Kao jedno od rješenja spominje se redizajn Google Search stranice sa rezultatima, jer sadašnji vertikalni način prikaza rezultata ide najviše u korist same kompanije. Komisiju posebno brinu rezultati pretrage za pojmove mape, finansije i vremenska prognoza, koji uvijek favorizuju Google internet rješenja.

Ovo je tek početak raspleta cijele situacije, zato budite uz nas, sigurni smo da novi detalji stižu vrlo brzo.

(Marko Čavić, MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS