Prije godinu dana 70 odsto prodatih smartfona bilo je Samsung i Nokia, ali prema podacima za prvo polugodište 2013, njihov udio je pao na 46 odsto.
Istraživanje onlajn prodavnice Evroset pokazalo je da Nokia svoju poziciju gubi već neko vrijeme, ali za Samsung je to nova situacija. Ranije je njegov udio rastao i za dvije godine, do sredine 2012. je povećan sa 15 na 42 odsto. Na kraju prvog polugodišta ove godine udio Samsunga je pao na 31 odsto.
Udeo Nokia telefona, koji su i dalje drugi po popularnosti, smanjen je sa 27 na 15 odsto. Udio HTC kompanije je smanjen na sedam, sa osam odsto, dok je udio kompanije Sony smanjen sa devet na osam odsto.
Sa druge strane, udio Apple uređaja u prvom polugodištu je povećan sa pet na devet odsto, koliko je imao u istom periodu prošle godine, prenio je Finmarket. Podaci Evroseta pokazuju da je rusko tržište smartfona poraslo za 43,1 odsto, na 7,3 miliona uređaja.
Na račun smanjenja udjela vodećih brendova porastao je udio kompanija koje su ranije zauzimale neznatni dio tržišta smartfona ili ih nije ni bilo. Tako je udio smartfona Fly u prvih šest mjeseci ove godine dostigao šest odsto, Alcatela tri, Philipsa dva, a LG-ja sedam odsto.
Pored toga na tržištu je znatno (sa dva na 12 odsto) porastao udio smartfona drugih brendova. U tu kategoriju Evroset je uključio uređaje manje poznatih proizvođača i brendirane uređaje mobilnih operatera. Najveći igrači u toj grupi su Huawei, Megaphone, Explay, ZTE i Mobilni telesistemi (MTS).
Preraspodjela udjela na tržištu smartfona povezana je sa pojavom ovih uređa po nižoj cijeni. Tako su se ove godine pojavili smartfoni po cijeni od oko 71 evra i njihov udio je na kraju prvog polugodišta dostigao osam odsto, navodi Finmarket.
(MONDO/Tanjug)