Aktivacijom Graph Search pretrage Facebook je opet promijenio izgled i dostupnost nekih od funkcija. Pogledajte šta je novo i kako se koristi.
Omiljena društvena mreža ponovo je redizajnirana, ovog puta zbog ubacivanja Graph Search opcije. Mnogi već koriste novi način pretrage Facebooka, a oni kojima to još uvijek nije omogućeno Graph Search biće aktiviran do kraja mjeseca.
Zaglavlje Facebooka je pretumbano, pa su neke od opcija promijenile mjesto, ali pretraga je i dalje njegov centralni dio. Ikonice su nešto veće, uočljivije, a Facebook natpis je zamijenjen prepoznatljivim logoom društvene mreže. Polje sa novostima je nepromijenjeno, kao i čet opcije dostupne sa desne i dodatne informacije i grupe, sa lijeve strane, oko NewsFeeda.
Graph Search je unapređeni sistem pretrage svih Facebook sadržaja/pojmova, koji u sebi ima implementirane mehanizme zaštite ličnih podataka i privatnosti korisnika. Novi sistem pretraživanja ne vrši indeksiranje stranica, nego se oslanja na posebnu mapu grafova sa ciljem da se pretraga učini bržom. To se postiže korišćenjem posebnih algoritama za pretraživanje, tako da pretraga bude brža i srodnija društvenom okruženju pojedinačnog korisnika.
U praksi to znači da je u polje pretrage dovojno upisati neku frazu, recimo "Lljudi koji su iz Beograda i lajkovali su MONDO" ili "Ljudi iz Srbije koji su išli na FTN" i Facebook će izlistati sve one korisnike Facebooka koji su išli na FTN i stavili su informaciju da su iz Srbije. Možete pretraživati bilo koje fraze, recimo "Prijatelji/Ljudi koji vole biciklizam" ili "Ljudi/Prijatelji koji slušaju Aerosmith", ali za sada samo na engleskom jeziku. Detalje o novom načinu pretraživanja pogledajte OVDJE.
Što se privatnosti tiče Facebook tvrdi da nije ugrožena, a pod starom ikonicom katanca možete da promijenite sve ono što ne želite da bude obuhvaćeno novom Graph pretragom. Graph Search podešavanju su sada na prvom mjestu u okviru podešavanja privatnosti, a sva objašnjenja su dostupna i na našem jeziku.
(Marko Čavić, MONDO)