Bez obzira na dobre poslovne rezultate koje su ostvarile obe kompanije, udio na tržištu im je objema pao, što je rezultat jačanja konkurencije.
Udio američke kompanije Apple na tržištu pametnih telefona pao je u drugom kvartalu na najniži nivo u posljednje četiri godine, pokazuju nedavno objavljeni podaci. Apple je u drugom kvartalu držao 13,1 odsto udela na svjetskom tržištu smartfona, u odnosu na 16,6 odsto iz istog perioda prethodne godine, navodi istraživačka kuća ABI, a prenosi agencija Frans pres.
To je najniži nivo od trećeg kvartala 2009, dve godine nakon lansiranja pvog iPhona. Kalifornijska kompanija je u tri mjeseca, zaključno sa junom, prodala 31,2 miliona iPhona, u odnosu na 26 miliona iz istog perioda 2012. Prodaja, međutim, ne drži korak sa tržištem smatrfona u svijetu, koje je na godišnjem nivou poraslo za 52 odsto.
Samsung, najveći proizvođač pametnih telefona u svijetu, takođe bilježi pad udjela na tržištu smartfona.
Nokia je prodala 61.1 milion telefona (pametnih i običnih) i drži oko 16 odsto tržišta, a slijede LG i ZTE sa istim tržišnim udjelom. LG je prodao 17.8 miliona telefona, dok je ZTE prodao nešto manje, 17.6 miliona telefona.
(MONDO/Tanjug)