Globalna isporuka tableta u drugom kvartalu dostigla je 51,7 miliona komada, pokazuje najnovije istraživanje portala Strategy Analytics.
Android čini 67 odsto globalnog udijjela, Applov iOS pao je na 28 odsto, dok je Windows obezbijedio 4,5 odsto.
Direktor odjeljenja za tablete Strategy Analytics kompanije, Peter King, je rekao da je globalna isporuka tableta velikih brendova dostigla 36.2 miliona komada u drugom kvartalu, što je rast od 47 odsto u odnosu na 24.6 miliona koliko je bilo u istom periodu prošle godine.
Tržište brendiranih tableta je imalo period pauze, jer je svega nekoliko novih proizvoda izašlo na tržište tokom ovog kvartala, napominje King.
Kada se tome dodaju jeftini, nebrendirani tableti (white-box tablets), isporuke dostižu cifru od 51.7 miliona komada, što je rast od 43 odsto u odnosu na isti period prošle godine kada je on iznosio 36.1 milion, objašnjava King.
Prema njegovim riječima, Andorid stalno napreduje zahvaljući saradnji sa kompanijama kao što su Samsung, Amazon, Google, međutim, kada je riječ o Applovom operativnom sistemu iOS, on je isporučen na 14.6 miliona iPad uređaja, što ja pad od 14 odsto. Prošle godine u ista tri mjeseca prodato je 17 miliona tableta, a analitičari Applu predviđaju i dalji pad prodaje tableta, koju će iskoristiti Android uređaji.
(MONDO/Tanjug)