• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Gejmeri ne znaju za krizu

Fanovi računarskih igara iz cijelog svijeta sjatili su se u Kelnu, na čuvenom Sajamu interaktivne zabave Gamecom - najvećem te vrste u svijetu.

 Gejmeri ne znaju za krizu Izvor: MONDO

Industrija virtuelne zabave, a to znači na hiljade video igara, kao i onih za računare, ni ovoga puta neće propustiti priliku da pohvali samu sebe. "Gamescom bi ove godine trebalo da bude sajam superlativa". U to je prije svega uveren šef Kelnskog sajma Gerald Bose: "Po prvi put u istoriji, ovaj sajam će okupirati 140.000 kvadratnih metara površine. Sve je zakupljeno. Očekujemo više od 635 izlagača, odnosno firmi iz 40 zemalja svijeta. Posjetioci mogu da računaju veliki broj noviteta", piše DW.

Na ovogodišnjem Gamecomu biće predstavljeno preko 400 novih igara, 20 odsto više nego prošle godine. Razlog bi trebalo tražiti u relativno lošim prihodima u branši u prvih šest mjeseci ove godine. Prodaja igrica pala je, naime, za 3,5 odsto.

"Broj novih igara koje će ovde biti predstavljene, uključujući i one koje bi ove godine trebalo da se pojave na tržištu zaista je impresivan. Posebno onaj dio tržišta koji se odnosi na igre namijenjene konzolama, računarima, mobilnim uređajima, govori o tome da se branša i dalje uvećava. To će se posebno osjetiti u četvrtom kvartalu ove godine", očekuje Maksimiljan Šenk, šef Udruženja za interaktivnu zabavu (B-I-U).

Upućeniji tvrde da je do manjeg interesovanja za računarske igre došlo zbog novih generacija igračkih konzola čije se premijere tek očekuju. Poklonici video igara čekaju na novi hardver i zbog toga trenutno kupuju manje naslova. To je, u suštini, krajnje logično obrazloženje, ako se uzme u obzir da su za jesen najavljene tri nove konzole, a to znači da će se do kraja godine na tržištu pojaviti i mnoštvo novih igara, kompatibilnih sa novim uređajima. "Njemačka je ubjedljivo u samom vrhu kada je o tome periodu tranzicije riječ. Zato pad prometa nije zabrinjavajući. I dalje ima razloga za optimizam", tvrdi Šenk.

Tržište digitalnih proizvoda u toj branši podijeljeno je u dva segmenta. Na prvom mjestu, riječ je o igrama za lične računare (PC), konzole i mobilne uređaje. One se kupuju ili u specijalizovanim radnjama ili kupuju i skidaju sa Interneta. Drugi segment obuhvata igrice na internetu, koje se na toj platformi i igraju. Takvih korisnika sve je više, nezavisno od toga da li je riječ o besplatnim igricama ili ne. Istovremeno, statistika kojom raspolaže Bitkom (njemačko Udruženje IT kompanija), ukazuje na sve veće interesovanje za igre na mobilnim uređajima, tablet-računarima i pametnim telefonima. Taj segment zabilježio je skok od 20 odsto.

Sveukupno, u prvih šest mjeseci 2013. godine, prodato je 34,4 miliona igara. Prognoze govore da će do kraja godine taj broj dostići 76,5 miliona. Ukoliko se to i dogodi, proizvođači računarskih igara mogu da računaju na plus od 3,5 odsto, odnosno na 1,9 milijardi evra prometa.

Njemačko tržište interaktivne zabave naročito je jako. U poređenju sa drugim državama, prilike na tom tržištu su iznad svih očekivanja. "Njemačka je trenutno na petom mjestu", kaže Šenk.

Interesovanje za industriju virtuelne zabave u Njemačkoj na nivou je sličnom, kao i u Francuskoj. Na prvom mjestu su ubedljivo SAD, gdje je godišnji promet igrica 14 milijardi dolara. Zatim slijede Japan, Južna Koreja i Velika Britanija.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS