• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pametni televizori: Odlični, ali komplikovani

Najnovija tehnika, među kojom će pametni televizori imati posebno mejsto, može se vidjeti u Berlinu, na IFA sajmu, koji je otvoren 6. septembra.

 Pametni televizori: Odlični, ali komplikovani Izvor: MONDO

IFA je najvažniji sajam te vrste na svijetu. To se može vidjeti i po brojkama: oko 1.500 izlagača iz cijelog svijeta, ponovo prošireni izložbeni prostor za dva odsto, 240.000 posjetilaca, od toga 45.000 međunarodnih stručnjaka i oko 6.000 novinara koji će izvještavati o svim pojedinostima šestodnevnog sajma.

Kristijan Geke, direktor Sajma nestrpljivo iščekuje početak: "Zaista smo postali mjesto broj jedan specijalizovane trgovine". Nigdje na svijetu nema toliko premijernih predstavljanja proizvoda kao na sajmu IFA. Direktor Sajma polazi od toga da će na IFI biti ostvarene narudžbine u vrijednosti od 3.8 milijardi evra kojima će se snabdjeti prodavnice za poslovanje tokom Božića. Riječ je o biznisu koji toj privrednoj grani ove godine treba da donese prihod od 28.1 milijarde evra. Ali do toga je dalek put. U prvoj polovini 2013. očekivanja nisu ispunjena. Tržište potrošačke elektronike opalo je za tri odsto, piše DW.

Iako se pametni telefoni, elektronski kućni aparati i tablet-računari dobro prodaju, klasična zabavna elektronika bilježi pad od 20 odsto, kaže Hans-Joahim Kamp, predsjednik nadzornog odbora Društva za potrošačku elektroniku (gfu).

Na policama u prodavnicama su prije svega ostali televizori. Mnogi Nijemci su 2012, uoči Evropskog prvenstva u fudbalu i zbog ukidanja analognog prijema, kupili nov uređaj. "Ove godine nije bilo ničega i to je dovelo do pada prihoda od prodaje televizora za 25 odsto", kaže Kamp.

Tu nisu ništa mogli da promijene ni trodimenzionalni televizori, koji nisu ispunili prvobitna očekivanja. Niko ne sjedi tri ili četiri sata sa naočarima ispred televizora, priznaje Kamp. Sada se velike nade polažu u povezanost između televizora i interneta, dakle u pametni TV. Takvih je već pet miliona u njemačkim dnevnim sobama, a do kraja godine trebalo bi da ih bude sedam miliona.

Na sajmu IFA počinje medijska kampanja sa kojom potrošačima treba da se približi korišćenje televizora sa tankim ekranom kao kućna platforma za razonodu i komunikacije.

Prema anketi Bitkoma, Saveznog udruženja informacione privrede, telekomunikacija i novih medija, mnogi korisnici se još uvijek ne snalaze sa pametnim televizorima. Anketa sa pitanjima poput ko poznaje taj pojam, ko ga je samo čuo, ko može da objasni šta znači pametni TV i ko ništa nije o tome čuo pokazala je da više od četvrtine ispitanika nije ništa znalo o tome. "To je uvijek loše", kaže Kamp. "Imati pametni TV je jedno, ali priključiti ga na internet je nešto sasvim drugo. To trenutno umije da uradi samo 58 odsto vlasnika takvih televizora".

Na Sajmu IFA sve se vrti oko povezivanja sa internetom, ali i međusobnom umrežavanju uređaja. To važi i za oblast kućne elektronike. Na Sajmu u Berlinu se već nekoliko godina sa sve većim uspjehom predstavljaju veš-mašine, frižideri, mašine za kafu i drugi kućni pomagači. To je postalo dio digitalnog životnog stila, koji prodire svuda, pa tako i u automobilizam.

Alen Mulali, direktor Forda, biće prvi šef nekog velikog američkog automobilskog koncerna koji će na sajmu IFA, a ne na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) predstaviti svoje tehnološke novine. Na pitanje zašto je to tako, direktor sajma Geke ima jasan odgovor: „"Zato što je ubijeđen da će ubuduće u auto-industriji osnovni prodajni argumenti biti umrežavanje i "pamet" automobila."

Ipak, sve to što promoviše IFA pretpostavlja da će se potrošača zaista i upustiti u brze promjene tehnike i izaziva suštinske promjene svakodnevice. Da one nemaju samo pozitivne posljedice, pokazuju i diskusije oko akcija prisluškivanja i krađe podataka na internetu. Ali na Sajmu IFA druga strana "pametnog, novog svijeta" ne igra veliku ulogu.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS