Kodi Romano napravio je onlajn aplikaciju Break Your Facebook, koja omogućava da odmorite od virtuelnih dešavanja na Fejsu.
Međutim, Facebook ju je ukinuo, jer je koristila Facebook ime bez dozvole.
Kao i većina Facebook korisnika koji neće da priznaju da im Facebook oduzima suviše slobodnog, ali i vremena na poslu i Kodi Romano je redovno "dangubio" na Facebooku. Ipak, nakon afere sa prisluškivanjem američke Agencije za nacionalnu bezbjednost, ali i zbog nezadovoljstva lošim kvalitetom novog News Feeda, odlučio je da izbriše svoj profil, piše Business Insider.
Kodi Romano je napisao na svom blogu kako je nakon ukidanja Fejsa srećniji i da vrijeme provedeno na netu koristi uglavnom za posao, dok se sa prijateljim i rođacima, umjesto dopisivanja putem Fejsa, druži onako kako i treba - uživo.
Prema riječima Romana, brojni korisnici postali su zavisni od ove društvene mreže, a da toga još uvijek nisu ni svjesni pa bi i njima odmor od statusa, objava, novosti i poruka na Fejsu odlično došao. Zbog toga je i napravio "Break Your Facebook", onlajn aplikaciju na istoimenom sajtu, koja omogućava odmor od Facebooka tokom vremenskog perioda za koji se korisnici sami odluče.
Aplikacija samostalno kreira novu lozinku za pristup Facebooku, koju korisnici ne mogu da zapišu, niti znaju koja je. Nakon toga koriscnici odaberu datum kada će im onlajn aplikacija poslati lozinku. Kada im se lozinka konačno isporči na mejl, tek tada ponovno mogu da se prijave na svoj Facebook profil.
Kodi Romano je nakon pisma na svom blogu napisao da odustaje od aplikacije i sajta, jer ne želi da se "cima sa bezgranično moćnim pravnim službama Facebooka", ali je ostavio link preko kojeg svako ko poželi može da izbriše svoj profil.
Facebook reagovao oštro i najavio tužbu!
Facebooku se ova aplikacija nimalo nije dopala pa je Romanu zaprijetio tužbom, u kojoj se navodi da će tražiti odštetu do čak sto hiljada dolara, a sve zbog neovlašćenog korišćenja Facebook imena (Break Your Facebook). Facebook je, takođe, naveo da će isto tražiti i za svaku malu ili veliku kompaniju, koja na bilo koji način pokuša da iskoristi Facebook brend ili ime, koji su od 2004. zvanično zaštićeni.
(MONDO, foto: Facebook)