• Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspješno poslata

Hvala što ste poslali vijest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dejv Trot: Nedostaje nam kreativaca

Predsjednik agencije "The Gate London" Dejv Trot, koji je otvorio Blogomaniju u intervjuu za MONDO objašnjava zašto je čovjek centar svakog medija.

 Dejv Trot: Nedostaje nam kreativaca Izvor: MONDO

Ovogodišnju Blogomaniju otvorio je upravo Dejv Trot, koji je pričao na temu digitalnih medija, marketing komunikacija i kreativnosti kompanija i pojedinaca, kako u oglašavanju, tako i u medijima uopšte.

"Sve ono što važi za marketing i kreativne agencije važi i za pojedinca, jer je i pojedinac bez kreativnosti, dobrog sadržaja i poruke samo jedan od mnogih, utapa se i ne štrči iz gomile. U momentu kada počnemo da štrčimo napravili smo dobar posao, dobru objavu na društvenim medijima ili nešto drugo."

Prema riječima Dejvida Trota korisnik, odnosno čovjek je centar svakog medija.

"Ljudi su ti koji neki sadržaj čine viralnim, koji ga preporučuju, ne društvene mreže, TV, radio, internet ili neki drugi mediji.

Sadržaj, kao početak svakog dobro osmišljenog i razvijenog proizvoda, oglasa ili kampanje nameće se i postaje viralan, jer bez sadržaja neće biti ni lajkova ni daljeg deljenja na internet i u drugim medijima."

Prema istraživanjima u Velikoj Britaniji od cjelokupnog oglasnog i drugog promo sadržaja čak 89 odsto prođe nezapaženo. Samo četiri odsto oglasnih kampanja dobije pozitivan odgovor, dok sedam dobije negativan. Ostatak je bačen novac, a samo u Velikoj Britaniji na godišnjem nivou baci se gotovo milijardu dolara na promašene kampanje ili promociju.

Prema Dejvu Trotu, onaj koji kreira sadržaj mora da zna da prvo treba da odredi jasan cilj, a tek nakon toga formu. Svakodnevno imamo priliku da gledamo predivne oglasne kampanje, koje ističu sjajan rad grafičkih dizajnera i likovnih umjetnika, ali su oni uzalud potrošeni, jer je poruka, odnosno cilj oglasa ili video reklame promašen. Bez dobrog cilja ne bi trebalo praviti formu, niti se na nju oslanjati, a to je najčešća greška današnjih agencija i digitalnih medija, smatra Dejv Trot.



Sljedeća bitna stvar jeste da onaj ko želi da ostvari uspjeh u onlajn medijima mora da misli kao predator, odnosno grabljivac. Sve dobre pozicije su danas već zauzete, tako da morate da mislite kako da ih preotmete od konkurencije. Ne da mislite samo o konkurenciji, nego da je i nadmudrite i budete brži.

"Posmatrajte svijet oko sebe kao igru. Nema ljubavi, nikoga nećete povrijediti ili ubiti. Ili ste pobjednik ili ste gubitnik. Kada to shvatite počećete da napredujete i u poslu i promijenićete način na koji vas drugi doživljavaju", izjavio je za MONDO Trot.

Dejv Trot zaključio je svoje predavanje pričom o kreativcima u onlajn medijima i medijima uopšte, navodeći da ih nema puno, nažalost.

Dosta ste pričali o kreativnom načinu mišljenja i rada u onlajn medijima i komunikaciji, ko je po vama kreativac današnjeg vremena?

"Nažalost, jedan više nije među nama, a drugi je penzionisan. Prvi je Stiv Džobs, a drugi Aleks Ferguson."

Zašto baš oni?

"Džobs je bio kreativac u svakom smislu riječi, govorio je da ne želi da bude mornar, da želi da bude pirat! Taj način razmišljanja smetao je konkurentima. Počeo je da se nameće, a to je dovelo i do toga da ga osporavaju i ne vole. Ipak, njegov kreativni trenutak trajao je u svakom momentu kada je bio posvećen poslu. Što se Fergusona tiče, zbog svega što je uradio za fudbal i načina na koji je to postigao."

Dakle, mjesta kreativca današnjeg vremena ostala su upražnjena?

"Nažalost, mislim da je tako."

Koliko ste okrenuti danas vrlo popularnim gedžetima, smartfnima i tabletima, kao sredstvu na koje plasirate kampanje ili "ciljate" na njihove korisnike?

"Posmatramo ih kao grupu zajedničkih medija, ne odvojeno. Uvijek se trudimo da svi mediji budu pokriveni, pa i gedžeti, odnosno mobilni uređaji povezani na internet.

Da li će, po vašem mišljenju, digitalni mediji uticati na pad popularnosti klasičnih medija?

"Ne značajno, digitalni mediji će postojati uz podršku ostalih medija. Moguće je da će biti popularniji, ali neće uticati loše na ostale medije."

U nastavku možete pročitati i dio intervjua, koji je sa Dejvom Trotom uradila ekipa Blogomanije prije nego što je on došao u Srbiju.

Da li je, po Vašem mišljenju, lakše pokrenuti sjajan biznis sada, uz internet i trend globalizacije ili je to bilo lakše ranije, kada nismo svi bili "povezani"?

"Nije lakše ili teže, samo je drugačije."

A šta je sa neuspjehom? Da li su kompanije sada ranjivije, nego što su to bile kada se posao radio u svijetu bez interneta? Možemo li to da uporedimo?

"Sada imate više informacija o mogućim opcijama. Klijenti sada mogu onlajn da angažuju agencije, kao što potrošači to čine sa proizvodima."

Rekli ste: "u biznisu i van njega, ili ste grabljivica, ili plijen" - da li postoji situacija kada je neko i jedno i drugo?

"Uvijek ste i jedno i drugo. Kada je Apple lansirao iPod, on je brzo postao polovina njihovog prometa. To ih je učinilo ranjivim na tržištu mobilnih telefona koji su imali kamere, a i muziku. Zatim je Stiv Džobs razvio iPhone i uzeo dio tržišta mobilnih telefona. On je od plijena postao grabljivica."

Koji savjet biste obavezno dali kompaniji koja je na svojim počecima?

"Pričajte međusobno. Što više pričate, bićete iskreniji, imaćete više energije i više ideja. Uvijek krene po zlu ako prestanete da komunicirate."

Blogomanija je konferencija koja je posvećena sadržaju - svi sada pričaju o sadržaju. Koliko je sadržaj zaista bitan?

"Sadržaj je ono što radiš, a sve ostalo je kako to radiš. Sadržaj je ono što isporučuješ, a sve ostalo je njegov sistem za distribuciju. Sadržaj je ono zrnce pjeska bez koga ostriga ne može da napravi biser."

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspješno poslat.

Vaš komentar je proslijeđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspjelo.

Nevalidna CAPTCHA

RECENZIJE

TIPS & TRICKS